سالمندان نقش پیوندی و حفظ روابط فامیلی را ایفا کنند

حجت الاسلام رشیدیان گفت: سالمندان به عنوان بزرگترهای خانواده نقش پیوند ارتباطی و حفظ روابط فامیلی را در بین فرزندان و اقوام خود ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «حسین رشیدیان« روز شنبه(نهم مهرماه) در گردهمایی سالمندان تیران با اشاره به جایگاه این گروه سنی، اظهارداشت: بزرگترها و سالمندان سرمایه های مهمی برای کشور و یک طایفه به حساب می آیند.

امام جمعه تیران و کرون افزود: این گروه از افراد شاخصه های مهمی در تقویت روابط فامیلی و حل اختلاف بین فرزندان و اعضای یک طایفه را دارند.

 

وی با اشاره به کارکردهای این گروه سنی، تصریح کرد: سالمندان به عنوان بزرگترهای خانواده نقش پیوند ارتباطی و حفظ روابط فامیلی را در بین فرزندان و اقوام خود ایفا کنند و از نسل جدید فاصله نگیرند.

 

حجت الاسلام رشیدیان ارتباط بین نسلی را از ضرورت های جامعه برشمرد و اذعان داشت: فاصله بین نسل جدید و قدیم به هویت یک منطقه و کل کشور آسیب می زند.

وی با بیان اینکه بیان خاطرات و ایجاد محیط آرام و امیدوار کننده در خانه های قدیمی با حضور پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها باید رقم بخورد، تصریح کرد: نوع رفتار بزرگترها با دیگران در الگوسازی و ترویج فرهنگ های قدیمی نقش دارد.

 

امام جمعه تیران و کرون خاطرنشان کرد: فرهنگ های قدیمی مثل زندگی ساده و با سبک دوستی و گذشت برای بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما کارگشا خواهد بود.

کد خبر 1220016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha