ذخیره‌سازی هزار و ۶۰۰ تن مرغ در استان گیلان

علی اکبرنژاد از آغاز توزیع مرغ منجمد برای تنظیم بازار استان گیلان خبر داد و گفت: هزار و ۶۰۰ تن مرغ در استان گیلان ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میر حجت علی اکبرنژاد» شامگاه شنبه(۹ مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری مقدار مرغ منجمدی که قرار است در بازار استان گیلان توزیع شود را تشریح کرد و اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار حدود ۲۰۰ تن مرغ منجمد از شرکت پشتیبانی امور دام برای این امر تخصیص پیدا کرده است.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: این مقدار مرغ منجمد از ۱۰ مهر ماه به شکل رسمی در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ استان گیلان به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۴۸ هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان گیلانی قرار می‌گیرد.
 
علی اکبرنژاد با بیان اینکه هم اینک حدود هزار و ۶۰۰ تن مرغ در استان گیلان ذخیره سازی شده است تصریح کرد: با این مقدار ذخیره‌سازی مرغ در سردخانه‌ها، هیچ جای نگرانی برای کمبود این قلم کالا وجود ندارد و به تدریج در بین مصرف کنندگان گیلانی توزیع می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و معتبر استان گیلان توزیع کننده مرغ‌های منجمد شرکت پشتیبانی هستند افزود: استان گیلان در حوزه تولیدات طیور خاصه مرغ گرم رتبه بالایی در کشور دارد و مقدار بسیار زیادی از مصرف پایتخت و استانهای همجوار را تامین می‌کند.
 
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ضمن اشاره به ظرفیت بالقوه گیلان در حوزه تولید محصولات گوشتی و طیور خاطرنشان کرد: روزانه ۵۰۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های گیلان کشتار می‌شود که ۲۵۰ تن آن در داخل استان و بقیه به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.
 
لازم به ذکر است، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در استان گیلان ۶۵ هزار تومان است.
 
 
کد خبر 1220043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha