انجام فعالیت های فرهنگی در اولویت دستگاه قضایی استان سمنان است

عبدالهی انجام فعالیت های فرهنگی را در اولویت مهم دستگاه قضایی استان سمنان عنوان کردوگفت: تقوا و تدین نسبت به اعمال مذهبی علاوه بر اینکه نشاط و شادابی و ارتقاء عمل را دربردارد آسیب ها را در آن سازمان کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛« محمد جعفر عبدالهی » در جلسه شورای اقامه نماز دادگستری کل استان سمنان با حضور حجت الاسلام شمس الدین مشاور استاندار و رئیس شورای اقامه نماز استان سمنان گفت: اگرچه نماز از فروع دین است اما ستون ، پایه و اساس دین بشمارمی آید.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه به آیه ی شریفه ۴۰ از سوره ی مبارکه حج اشاره کردوافزود:  از مفاهیم عظیم این آیه بر می آید که هرگاه حکومتی اسلامی بخواهد شکل بگیرد و به ریاست مومنان باشد اولین دغدغه ی آنها و در نخستین گام ، پردازش روح و روان انسان است که یکی از مصادیق مهم آن نماز می باشد.

 

وی تصریح کرد: چنانچه این امر مهم توسط مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد اهمیت ویژه قرار گیرد نوع کارشان نسبت به امور فرهنگی و معنوی متفاوت تر خواهد بود و با تلاش های انجام شده بهترین عملکرد بدست خواهدآمد.

 

عبدالهی با تأکید براینکه نمازوقرآن نرم افزار روح انسان و نقشه راه است ادامه داد: مدیر هر سازمانی دروهله‌ی اول باید فکرش را در امور فرهنگی سازمان و همکاران خود متمرکز کند.

 

 

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه تقوا و تدین نسبت به اعمال مذهبی علاوه بر اینکه نشاط و شادابی و ارتقاء عمل را دربردارد آسیب ها را در آن سازمان کاهش می دهد اضافه کرد: تجربه ثابت کرده که هر کارمندی که اهل تقوا و تدین باشد کار خود را بهتر انجام میدهد و خطای کاری وی کمتر است و خدمت مطلوبی را به مردم ارائه می دهد.

 

وی به اقدامات دستگاه قضایی استان سمنان در زمینه تجهز نمازخانه های این استان اشاره واظهارداشت: خدارا شاکریم که با استفاده از ظرفیت های دادگستری استان تمام نمازخانه های حوزه های قضایی در سطح استان را به نحو مطلوب تجهیز کردیم و فضای فیزیکی مطلوبی برای اقامه ی نماز داریم.

 

عبدالهی با اشاره به اینکه اکثر مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی در امور فرهنگی دستگاه قضایی استان سمنان برنامه ریزی شده و به نحو مطلوب صورت می پذیرد اظهارداشت: در تلاش هستیم که دامنه ی فعالیت امور فرهنگی در دستگاه قضایی استان را افزایش و گسترش دهیم.

 

 

 

حجت الاسلام «محمدرضا شمس الدین» نیز دراین نشست ضمن تشکر از ریاست دادگستری استان؛ لزوم استفاده از پتانسیل های معنوی بخصوص در ایام محرم و صفر و مراسمات مذهبی درباره فعالیت های ستاد اقامه نماز در سطح استان و کشور مواردی را در جهت افزایش ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی مطرح کرد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز و مشاور استاندار سمنان با اشاره به حربه دشمنان در بی هویت نمودن جوانان کشور اظهار داشت : امروزه تیر زهر آگین دشمن به سوی جوانان میهن اسلامیمان نشانه رفته است تا ارزش ها و اعتقادات دینی آنان را از بین برده و حساسیت آنها را نسبت به مسائل مذهبی کمرنگ نمایند که یکی از راههای رسیدن به این نیت شوم ، بی توجه کردن جوانان به امر نماز است.

 

وی با بیان اینکه فواید و اثرات نماز به خود انسان بازگشت می کند افزود: بالاترین ثمره نماز برای بندگان رسیدن به اوج عبودیت و بندگی است.

 

کد خبر 1220049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha