لزوم زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع‌دستی در ایلام

بهرام نیا بر لزوم زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع‌دستی در ایلام تاکید کرد و گفت: برای پیشرفت و رونق صنعت گردشگری با توجه به نیاز استان باید در زمینه زیرساخت‌های گردشگری تحولات بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، حسن بهرام نیا در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تبریک روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، اظهار کرد: گردشگری یک صنعت اشتغال‌زا است که در کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای توسعه این صنعت انجام شده و استان ایلام در زمینه گردشگری قابلیت‌های فراوانی دارد که می‌توان از آنها در زمینه رشد گردشگری و حل مشکل اشتغال استفاده کرد.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه خوشبختانه میراث‌فرهنگی استان در حوزه‌های مختلف نسبت به گذشته پویاتر شده است، گفت: برای پیشرفت و رونق صنعت گردشگری با توجه به نیاز استان باید در زمینه زیرساخت‌های گردشگری تحولات بیشتری انجام شود.

 

بهرام نیا در ادامه خواستار زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع‌دستی در ایلام شد و گفت: ایجاد نمایشگاه بین‌المللی و خارج و داخلی استانی می‌تواند کمک کند تا محصولات استان به نقاط مختلف کشور و جهان صادر شود.

 

وی در ادامه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و گردشگری استان اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوایی، منابع طبیعی بکر، همجواری با کشور عراق و از همه مهم‌تر وجود گردشگران مذهبی، استان ایلام را به یکی از مناطق مستعد سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

 

فرزاد شریفی در ابتدا با تجلیل از استاندار ایلام در خصوص حمایت‌های ویژه‌ای که در ایام اربعین داشته، گزارشی از اقدامات انجام شده در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را ارائه و همچنین برنامه‌‌های پیش‌بینی شده در آینده که مدنظر این اداره‌ کل است را مطرح کرد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه با نگاه مثبت و حمایت‌هایی که استاندار ایلام نسبت به حوزه گردشگری دارد می‌توان مشکلان این صنعت را حل کرد، اظهار کرد: استان ایلام با دارا بودن بیش از ۱۵۰۰ جاذبه اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری از قابلیت‌های فراوانی برای جذب گردشگران برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: بحث توسعه استان در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در تلاشیم در این حوزه‌ها تحول ایجاد کنیم.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: استان ایلام در حوزه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعت گردی، زیارتی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است که تلاش می‌شود در آینده‌ای نزدیک زیرساخت‌های لازم در این استان فراهم شود.

کد خبر 1220075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha