درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۷۶۳ کارگر در استان لرستان

جهانی گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۷۶۳ نفر از کارگران استان در مشاغل سخت و زیان‌آور طی ۶ ماه ابتدای امسال تایید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی جهانی» امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به حجم درخواست های کارگران برای بازنشستگی پیش از موعد و رسیدگی به این پرونده ها با همکاری تامین اجتماعی و سایر نهادهای عضو کمیته های بدوی و تجدید نظر، بررسی این دادخواست ها تسریع شد و جلسات کمیته های مورد نظر افزایش یافت .

 

وی افزود: امسال ۲۹ جلسه کمیته بدوی و چهار جلسه کمیته تجدیدنظر برگزار شد که ۹۸۳ درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران استان مورد بررسی و صدور رای قرار گرفت .

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه هدف این کمیته ها بررسی عادلانه و دقیق درخواست های کارگران است ادامه داد: از تعداد درخواست های رسیده به کمیته بدوی ۶۸۴ مورد و از تعداد ۱۷۶ پرونده بررسی شده در کمیته تجدید نظر ۷۹ درخواست مورد تایید قرار گرفته و برای مراحل بعدی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند .

 

جهانی در خصوص جزئیات بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور ، اظهار  داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی گفت: متقاضیان می توانند درخواست بازنشستگی در این مشاغل را در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مربوطه در سامانه Http//: SAKHT.MCLS.GOV.IR   ثبت کنند و نتیجه بررسی و رای صادر شده از طریق درخواست کننده قابل پیگیری و رصد می باشد.

 

جهانی تصریح کرد: کارگران در صورت اعتراض به رای صادر شده توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر در سایت مربوطه و یا با مراجعه به ادارات تابعه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند .

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

کد خبر 1220079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha