هفتمین سالگرد شهدای کرمانی حادثه منا برگزار شد

هفتمین سالگرد شهدای فاجعه منا، با برگزاری مراسم یادبود دو شهید کرمانی این حادثه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ هفتمین سالگرد شهدای فاجعه منا، با برگزاری مراسم یادبود دو شهید کرمانی این حادثه، صبح امروز، یکشنبه(10 مهر) در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید حجت الاسلام مصطفی مرتضایی برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین سازندگی، با استفاده از آیات 10 و 11 سوره مبارکه صف گفت: رمز جاودانگی اسلام از ابتدا تا امروز دو چیز است.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان بر اساس آیات فوق افزود: این که دشمنان تاکنون نتوانستند اسلام را شکست بدهند و اسلام هر روز بالنده تر می شود به دلیل « ایمان قلبی» و «مجاهده با جان و اموال» است.

 

 

 

 

حجت الاسلام سازندگی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز شکست ناپذیر خواهد بود و اگر فتنه داعش و فواحش نتوانستند کاری بکنند زیرا مردم ایمان قلبی دارند و خون{شهید} دادند و این خون ها باعث پایداری نظام خواهد شد.

 

 

وی در پایان تصریح کرد: اما از مهمترین مسائلی که باید نسبت به آن مراقب باشیم فضای فرهنگی است.

 

 

گفتنی است؛ در فاجعه خونین منا در ۲ مهر ۱۳۹۴ برابر با ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی و ۱۰ ذیحجه ۱۴۳۶ قمری، دو نفر از استان کرمان به شهادت رسیدند.

 

 

شهید محمد حسین زینلی شریف آباد اهل کشکوییه رفسنجان به عنوان زائر از استان کرمان و حجت الاسلام مصطفی مرتضایی، رئیس عقیدتی سیاسی حفاظت اطلاعات ارتش به عنوان روحانی کاروان از استان تهران به حج اعزام شده بودند؛ شهدای کرمانی این حادثه غمبار هستند.

 

 

پیکر شهید زینلی در گلزار شهدای رفسنجان و پیکر شهید مرتضایی در گلزار شهدای کرمان تدفین شده است.

 

کد خبر 1220145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha