لزوم بهره‌مندی از برکات علمی قرآن برای افراد با سواد

دغاغله گفت: برای افراد بی سواد و ناتوان قرائت قرآن ثواب دارد اما افرادی که توانایی علمی دارند باید بتوانند در قرآن تدبر کنند که علاوه بر بهره مندی معنوی از برکات علمی این کتاب آسمانی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مهدی دغاغله امروز یکشنبه (۱۰ مهر) در آیین افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن نیروی انتظامی خوزستان اظهار کرد: برخی افراد با مقدس بودن قران مشکل دارند و این نشان از بی تعقلی آنها است.

 

داور بین المللی قرآن کریم افزود: بر اساس حدیث نبوی هر جمعی که برای قرآن گردهم می آیند تا مادامی که بحث آنها حول محور قرآن باشد برکت و رحمت خداوند برای آنها ادامه خواهد داشت و ثواب بسیاری برای آن نوشته خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه قرائت قرآن باید همراه تدبر باشد اضافه کرد: برای افراد بی سواد و ناتوان قرائت قرآن ثواب دارد اما افرادی که توانایی علمی دارند باید بتوانند در قرآن تدبر کنند که علاوه بر بهره مندی معنوی از برکات علمی این کتاب آسمانی بهره ببرند.

 

دغاغله افزود: ما قرآن را می خوانیم که آن را بفهمیم، فهمیدن کلام خدا باید منجر به عمل شود و این عمل باعث می شود که انسان رستگار در دنیا و آخرت را به دست آورد.

 

کد خبر 1220200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha