برگزاری همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه/ هفته وحدت، هفته عزم و اراده در گام برداشتن به سوی بهترین است

حجت الاسلام منتظری گفت: به مناسبت هفته وحدت همایش بزرگی با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از علمای اهل تسنن و تشیع در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، حجت الاسلام حسن منتظری، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز یکشنبه (۱۰ مهر)  بمناسبت هفته وحدت در استان برگزار شد،گفت: روزهای ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده اند، ‌آرمانی بزرگ و قابل ستایش که در صورت تحقق پیامدها و نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

 

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود: در حقیقت هفته وحدت، هفته عزم و اراده در گام برداشتن به سوی بهترین است و لازمه باقی ماندن در این مقام تن دادن به فرمان «همچنانی که به تو دستور دادیم، در این راه ایستادگی کن، استقامت کن و صبر نشان بده. خود این ایستادگی کار دشواری است».

 

وی خاطر نشان کرد: همه ساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد آخرین فرستاده خدا و به ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی، هفته وحدت برگزار می شود تا مسلمان به جشن و سرور بپردازند. این گام مثبت از طرف امام راحل در جهت تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی و ارائه الگو و نمونه عملی برای ما مسلمانان بود که در تمام مسایل عمده اختلافی بیندیشند و راه های وحدت و اتفاق را جست وجو کنند کرمانشاه آماده برگزاری جشن‌های هفته وحدت می‌شود.
 

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه در ایام هفته وحدت مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در کلیه مساجد مناطق اهل سنت استان برپا خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری مصاحبه‌ و میزگردهای تلویزیونی با موضوع اتحاد ملی، تهیه و پخش برنامه‌های تقریبی، تولید و انتشار محتوای تقریبی در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد، اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به موضوعات وحدت بخش، اعزام مبلغین شیعه و سنی به نقاط مختلف استان، تجلیل از خانواده‌های شهدا و روحانیون از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در استان کرمانشاه است.

 

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های هفته وحدت بزرگداشت شعائر اسلامی و مناسبت‌های ملی و مذهبی، معرفی شخصیت‌های موثر شیعه و سنی به جامعه، تقویت روحیه تقریبی جامعه، افزایش آگاهی‌های مشترک مسلمانان برای ترویج دین است.

 

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) الگوی خیلی خوبی برای شرایط امروز کشور در برخورد با دشمنان اسلام و انقلاب است و  مسلمانان در موضوعات فقهی اشتراکات زیادی دارند که می تواند زمینه‌ساز وحدت و همدلی بیشتر بین آنها شود.

 

حجت الاسلام منتظری افزود: در هفته وحدت، همه‌ امت‌ اسلامی، هر یک به تناسب درک و معرفت خـود، ویـژگی‌های پیامبر اعظم (ص) را که در قرآن کریم و سنت قطعی آمده است، سرلوحه زندگی خود قرار دهند و جان‌های تشنه را سیراب‌ سازند.

 

کد خبر 1220238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha