«وقف» میراثی از گذشتگان به قدمت تاریخ است

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه «وقف» میراثی از گذشتگان به قدمت تاریخ است، گفت: قف یک موضوع اعتقادی است و کسانی که اموال خود را وقف کردند از «من» رد شدند و به «ما» رسیدند و واقفین در مقابل این موضوع اعتقادی تسلیم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور امروز یکشنبه (۱۰ مهر) در همایش یاوران وقف در بیرجند اظهار داشت: اهمیت وقف مربوط به بحث شرع است و به همین دلیل جمهوری اسلامی روزی را به نام وقف نامگذاری کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در طول تاریخ افرادی به فرهنگ وقف توجه کردند تا نامشان در تاریخ به یادگار باقی بماند و نتیجه وقفی که انجام داده اند در عالم بعد از حیات مادی ببینند.

 

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه ملجا و پناهگاه ما است، ادامه داد: معتقد هستیم که بقاع متبرکه هم پناهگاه، هم دانشگاه و هم درمانگاه هستند و هر کس به هر قصدی برود حتما نتیجه می گیرد.

 

حجت الاسلام بخشی پور با تاکید بر اینکه وقف ماندگاری است، گفت: وقف یک موضوع اعتقادی است و کسانی که اموال خود را وقف کردند از «من» رد شدند و به «ما» رسیدند و واقفین در مقابل این موضوع اعتقادی تسلیم هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص مواکب میقات الرضا استان عنوان کرد: مردم خراسان جنوبی مردم مظلوم و محرومی هستند اما اعتقادات بالایی دارند و هیات امنای موقوفات و بقاع متبرکه کار خود را بدون هیچ چشم داشتی انجام می دهند.

 

وی در پایان بیان داشت: امیدواریم بتوانیم قدم هایی برای احیا و افزایش بهره وری موقوفات و پررنگ شدن بقاع متبرکه در سطح جامعه بر داریم.

 

 

کد خبر 1220298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha