روایت سردار مارانی از  اشراف اطلاعاتی و نیم ساعتِ نزدیک به شهادت شهید سیدحمیدرضا هاشمی

فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه با اشاره به اشراف اطلاعاتی شهید هاشمی نسبت به گروه های تروریستی و تکفیری؛ مطلبی از نیم ساعت قبل از شهادت این شهید را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار محمد مارانی، یکشنبه شب (۱۰ مهر) در مراسم وداع با پیکر مطهر سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی از شهدای حادثه تروریستی زاهدان که اصالتاً کرمانی است؛ به اشراف اطلاعاتی این شهید نسبت به گروه های تکفیری و تروریستی اشاره و تصریح کرد: تروریست ها اگر این شهید را هدف گرفتند چون تاثیر شهید ما را می دانستند و او را می شناختند.

فرمانده قرارگاه «مدینه» نیروی زمینی سپاه پاسداران فزود: برای این شهید درخواست کرده بودند مسئولیتی در تهران داشته باشد اما گفته بود در جنوب شرق زحمت کشیدم و می خواهم مزد زحماتم را بگیرم.

وی ادامه داد: سیدحمیدرضا به من می گفت داغ سه نفر کمر مرا خم کرد؛ مادرم، شهیدان حسنی و طباطبایی که از همرزمان او بودند و عکس این شهدا را یا در جیب یا در اتاق کار خود داشت.

سردار مارانی با بیان اينکه شهید هاشمی حرص و ولع و علاقه برای شهادت داشت؛ تصریح کرد: این وداع شما مرا به یاد وداع همرزمانم در «کربلای ۵» انداخت؛ یکی دو شب قبل از عملیات ها رسم بود حاج قاسم بچه ها را جمع می کرد و آنها ماموریت خود را توضیح می دادند بعد نوحه و روضه و بچه ها از هم خداحافظی و یکدیگر را در بغل می گرفتند و قول می دادند همدیگر را شفاعت کنند.

وی افزود: در آن حین شهید محمد مشایخی بلند شد و گفت «من می خواهم چهره های شما را ببینم و با شما حرف بزنم؛ روزی که می خواستم از شهر خودم حرکت کنم به سمت جبهه، فرزندان چند نفر از شهدا در کوچه بازی می کردند همه آمدند دور من و گفتند قول بده کربلا را آزاد می کنی؛ من مکدر شدم و بچه ها را به آغوش گرفتم و گفتم من یا شهید می شوم یا راه کربلا را باز می کنم پس باید زانوها را ببندیم و اگر من خسته شدم و خواستم برگردم مرا با تیر بزنید» که در آن عملیات شهید شد.

سردار مارانی تصریح کرد: آنجا به استقبال شهادت می رفتند اینجا ما به استقبال شهیدی آمدیم که مادر ندارد.

وی گفت: نیم ساعت قبل از شهادت سیدحمیدرضا هاشمی با او تماس گرفتم؛ گفت اوضاع خراب و خیلی بهم ریخته است؛ من می روم در صحنه و از صحنه با شما تماس می گیرم که حدود ۴۵ دقیقه بعد یکی از بچه ها گفت برای سیدحمید دعا کنید.

فرمانده قرارگاه «مدینه» نیروی زمینی سپاه پاسداران در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه شهدای بزرگی در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم تقدیم کردیم؛ اظهار کرد: بچه های این استان(کرمان) فداکاری های زیادی در جنوب شرق کردند اما ناشناخته و گمنام هستند.

وی یکی از این شهدا را شهید سیدحمیدرضا هاشمی دانست و با برشمردن ویژگی های شخصیتی ایشان از جمله پاکی و صداقت و معنویت و اخلاص؛ اظهار کرد: روحیه شهادت طلبی بی نظیری داشت  و من عطر معنویت بچه های اطلاعات عملیات جنگ را از او استشمام می کردم.

سردار مارانی با بیان اينکه شهید هاشمی در مواجهه با افرادی که با نظام زاویه می گرفتند؛ مواضع نظام را محکم بیان می کرد؛ افزود: با وجود سن کم اما اهل تدبیر و برنامه بود.

گفتنی است؛ در این مراسم از سوی دکتر رخشانی مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و از دوستان شهید اعلام شد: مدرسه ۱۲ کلاسه در حال ساخت رابر به نام این شهید عزیز افتتاح می شود.

این مراسم در مسجد قائم کرمان همراه با مداحی و قرائت زیارت عاشورا برگزار شد.

 

کد خبر 1220299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha