اعزام ۱۱۴ مبلغ دینی به مساجد و هیئات مذهبی شهر و روستا

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: امسال در ایام ماه محرم، ۱۱۴ مبلغ بومی و غیربومی به مساجد و هیئات مذهبی شهر و روستای شهرستان اعزام شدند.

«حجت الاسلام کاظم حریف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: جهت اجرای برنامه های فرهنگی، تبلیغی، عزاداری، برپایی ایستگاه مشاوره، پاسخگویی به سئوالات شرعی و بهتر برگزار شدن مراسم ایام محرم، 114 مبلغ بومی و غیربومی به مساجد و هیئات مذهبی شهر و روستای شهرستان اعزام شدند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان خاطرنشان کرد: این تعداد مبلغ خانم و آقا بودند که اکثرا آقا و از مشهد و قم در روستاها مستقر شدند که با مشارکت مردم و برنامه های از قبل پیش بینی شده مبلغان مراسم محرم و صفر به بهترین نحو و با استقبال زیاد مردم در سطح شهر و روستا پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا برگزار شد.

 

حجت الاسلام حریف با اشاره به فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در ایام محرم و صفر عنوان کرد: برنامه ریزی و اجرای پیاده روی حرم تا حرم در روز اربعین از جاده شهید حاجیلو به سمت امام زاده حمزه رضا(ع) با حضور گسترده زائران، برنامه ریزی جهت اعزام هیئات پیاده و سواره به مقصد مشهد مقدس، تنظیم برنامه سالیانه وفات، شهادت ها، ابلاغ به کل تالارهای سطح شهر جهت رعایت شئونات که در تمام ایام سال اجرایی می شود از جمله مهم ترین برنامه های اجرایی بود.

 

وی تصریح کرد: همچنین با هماهنگی دستگاه های مربوطه، هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان جهت برگزاری بهتر برنامه ها و تردد و عبور زائرین مشهد مقدس از این مسیر، سه ایستگاه سلامت و پنج موکب خدمات رسانی در نقاط مختلف جاده شرقی و غربی شهرستان برپا شد و دو مسجد بین راهی با برگزاری کلاس هایی نکات پیاده روی را به زائران آموزش دادند که استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

 

کد خبر 1220341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha