کانون های مساجد، شبکه گسترده و مؤثر فرهنگی در کل کشور هستند

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: به لطف الهی کانون های مساجد به شبکه گسترده و مؤثر فرهنگی در کل کشور تبدیل شده است.

مرتضی طاهریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم با اشاره به فعالیت بیش از 26 هزار کانون فرهنگی و هنری مسجد در سراسر کشور گفت: همه این ها دارای مجوز هستند و ثبت شده اند به نحوی که حدود نیمی در روستاها و نیمی نیز در شهرها قرار دارند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: خوشبختانه کانون ها از پراکندگی خوبی در سراسر کشور برخوردار هستند به طوری که در حال حاضر ما هم در نقاط صفر مرزی دارای کانون هستیم و هم در مرکز شهرهای بزرگ ایران اسلامی.

 


وی در ادامه با اشاره به این که تشکیل کانون با درخواست امام جماعت انجام می شود، گفت: این مساله جزو الزامات ماست چرا که باید کانون ها تحت اشراف و هدایت امامان جماعت مساجد به فعالیت بپردازند کما این که بنا بر گفته رئیس محترم ستاد ما در واقع دستیار امام جماعت هستیم و به طور جدی معتقدیم که همه فعالیت های فرهنگی و تربیتی باید با هماهنگی امامان جماعت باشد.

 


طاهریان بیان داشت: حدود سه دهه از فعالیت کانون ها می گذرد و با وجود همه سختی ها و مشکلات، روند رو به رشد و تحولی داشته اند، کما این که حجت الاسلام و المسلمین خداداده نیز بیان داشته اند که طرح تحولی نیز در این باره در دست بررسی است و به زودی اجرایی می شود.

 


وی با بیان این که کانون های مساجد، شبکه گسترده و مؤثر فرهنگی در کل کشور به شمار می روند، گفت: خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی در راستای تحول فرهنگی در کانون های مساجد وجود دارد که در کنار دیگر شبکه ها همچون بسیج و مراکز فرهنگی می توان با هم افزایی بهتر فعالیت های خوبی را در کشور به سامان رساند، به خصوص در روستاها که عمده فعالیت های فرهنگی حول محور مسجد انجام می شود.

کد خبر 1220359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha