مجلس عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در آستان مقدس عباسی

بخش خطابه حسینی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) مجلس عزاداری را به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، شیخ عبدالصاحب الطائی، مسئول بخش خطابه حسینی گفت: این مجلس عزاداری در چارچوب فعالیت ها و برنامه های پروژه تبلیغی ام البنین(ع) به خصوص احیای مناسبت های مربوط به اهل بیت(ع) برگزار می شود.

 

الطائی افزود: این مجلس از روز گذشته (یکشنبه 10 مهر1401) آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد. دو سخنرانی در صحن حرم عباس(ع) در دو نوبت صبح و شب انجام می شود. در نوبت صبح سید علی حجازی سخنرانی می کند و در نوبت شب شیخ جعفر ابراهیمی سخنرانی خواهد کرد و حسن سرور و محمد معتمدی نیز به مرثیه خوانی خواهند کرد.

 

آستان مقدس حضرت عباس(ع) برنامه عزاداری را آماده کرده است. این آستان به مناسبت شهادت امام حسن عسکری( ع) سیاه پوش شده است.

موکب عزاداری ویژه دو آستان حسینی و عباسی عصر روز چهارشنبه برای عرض تسلیت وارد بارگاه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) خواهند شد.

 

الطائی گفت: این سخنرانی ها محورهای متعدد دارد. از جمله این محورها خلاصه ای از سیره امام حسن عسکری(ع) و مواضع پرگوهرش، برخی کرامت ها، برخوردهای حکیمانه امام در جامعه که از انحرافات مختلف رنج می برد، رفتار و پندها و دستورات بلیغش و نحوه شهادت امام(ع)  است.

کد خبر 1220395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha