مسجد از نقاط اصلی تولید فرهنگ است

حجت الاسلام قانع گفت: مسجد از نقاط اصلی تولید فرهنگ است و نقش آفرینی هیئات مذهبی، مورد تاکید سازمان تبلیغات اسلامی فارس قرار دارد و سومین حرم اهل بیت (ع) دارای ظرفیت تولید فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسن قانع، امروز دوشنبه (11 مهر) در نشست خبری مدیران پاسخگو که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: اصل قرآن تجسد قرآن است و به بهانه عملکرد مسئولان اصل نظام را نباید زیر سئوال برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: بانوان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده اند و نگاه اسلام به بانوان ویژه است و تمام پیامبران به تکریم بانوان توجه ویژه داشته اند.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) از بدو تولد به حضرت زهرا (س) احترام ویژه می گذاشتند و ایشان را «ام ابیها» می نامیدند و رسانه های نظام جمهوری اسلامی باید در انعکاس مفاهیم خوب اسلام در حوزه بانوان فعالیت موثری داشته باشند.

حجت الاسلام قانع تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد انقلابی است و چند محور کلیدی به عنوان رسالت دارد که شامل تبیین آموزه های اسلام ناب و ترویج تشیع، گفتمان سازی مردمی،رصد و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن است و ماموریت داریم به حوزه فرهنگی نگاه زیست بومی داشته باشیم زیرا فرهنگ مانند هوا برای جامعه است و مدیریت زیست بوم فرهنگی را در اولویت داریم.

وی ادامه داد: رشد عقلانیت فرهنگی و اجتماعی نیز باید حاصل شود و تقویت اراده مردم در مبارزه تمدنی نیز حائز اهمیت ویژه است تا اصل فرهنگ مورد تهاجم قرار نگیرد.

حجت الاسلام قانع عنوان کرد: بسط آموزه های انقلاب اسلامی میان آحاد مردم مهم است و جامعه نخبگانی فارس با پنج میلیون نفر جمعیت باید در زیست بوم فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد و 500 حلقه میانی فرهنگی را در اولویت برنامه های فرهنگی استان قرار می دهیم.

وی افزود: ایجاد شبکه عقلانیت تفکر دینی و اجتماعی مورد تاکید است و در گفتمان سازی نظام ارزشی باید قوی تر عمل کنیم که رسانه در آن نقش ویژه ای دارد و باید رسانه ها برنامه ریزی ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام قانع با اشاره به اقدامات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان گفت: در طرح «دختران حاج قاسم» حدود ۲۰۰ نفر دختران استان را برای ترویج گفتمان دینی در بستر آموزش و پرورش تحت آموزش یکصد ساعته قرار گرفتند.

وی با اشاره نقش موثر مساجد بیان کرد: مسجد از نقاط اصلی تولید فرهنگ است و اشراف ما نسبت به موقعیت و ظرفیت میدانی مساجد باید افزایش یابد و مساجد شیراز به حدود ۲۰ محله تفکیک شده تا در هر هفته مشکلات هر مسجد بررسی و رفع شود و نقش آفرینی هیئات مذهبی، مورد تاکید سازمان تبلیغات اسلامی فارس قرار دارد و سومین حرم اهل بیت (ع) دارای ظرفیت تولید فرهنگ است و بر ایجاد میزهای تخصصی تولید فرهنگی در حوزه کودکان، خانواده و ‌‌‌.‌‌.. تاکید ویژه داریم.

حجت الاسلام قانع اعلام کرد: کارگروه علمی پژوهشی خانواده متعالی در سازمان تبلیغات اسلامی فارس مستقر است و بر استفاده از ظرفیت بانوان محلات در خصوص فعالیت های فرهنگی تاکید داریم که در شناسایی حل مسئله و ارائه ایده اقدامات موثری در محلات به انجام برسانند.

وی با تاکید بر نقش مهم انجمن های اسلامی هم گفت: ۸۰ انجمن اسلامی در بدنه ارگان ها و دستگاه های فارس در ارائه خدمات فرهنگی نقش موثری  دارند و باید از ظرفیت های آنها استفاده بیشتری در حوزه فرهنگی شود.

کد خبر 1220424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha