مدیرت پسماند در راستای ثروت آفرینی برای جامعه باشد

حجت الاسلام محمودی گفت: پسماندها باید در راستای ثروت آفرینی برای جامعه باشند و لازم است نوآوری ها و بهره گیری از خود مردم در جمع آوری بهینه آن لحاظ گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، همزمان با دوشنبه های خدمت امروز(دوشنبه، ۱۱ماه) امام جمعه موقت ورامین با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات از سازمان پسماند شهرداری ورامین بازدید کردند.

 

حجت الاسلام «سید محسن محمودی» در این دیدار گفت: بحث پسماند حساس و مهم است و لازم است نوآوری ها و بهره گیری از خود مردم در آن لحاظ شود و این طلای کثیف باید در راستای ثروت آفرینی برای خانواده ها و جامعه کاربرد داشته باشد.

 

امام جمعه موقت ورامین افزود: مردم لایق خدمت هستند و نباید مدیران بی تفاوت باشند. این مردم اگر خدمت صادقانه مسئولین را ببینند قطعا مانند گذشته مصمم تر پای آرمان های انقلاب خواهند بود.

 

حجت الاسلام محمودی در خصوص اغتشاشات اخیر نیز بیان داشت: مردم اصیل شهر ورامین پای انقلاب هستند و اگر حادثه ای رخ داد طبق نظر مسئولین ذیربط از شهرهای مختلف بوده اند که باید آسیب شناسی شود.


امام جمعه موقت ورامین در پایان ضرورت راه اندازی مراکز تحویل پسماند و تفکیک آن را یک ضرورت مهم برای شهرستان عنوان کرد.

 

*راه اندازی کارخانه پسماند اولویت شهرداری

«فتح الله فرجی» نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر ۱۶ نیروی فعال در سازمان پسماند اعم از اداری، خدماتی و بحث های پسماند در حال فعالیت هستند.


مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ورامین افزود: در بحث مدیریت پسماند ضابط قضایی هستیم و در این رابطه کلاس های توجیهی با نماینده دادستان برگزار شده است تا عوامل پسماند بعنوان ضابط قضایی بتوانند با تخلفات طبق قانون برخورد کنند.


فرجی در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد توسط این سازمان بیان داشت: هیچ دستور العملی طبق مصوبه مجلس و مسئولیت سگ های ولگرد برای این سازمان تدوین نشده است و در کلان شهرها این مسئولیت با معاونت خدمات شهری است ولی با این تفاسیر ما با سه پیمانکار بابت جمع آوری سگ های ولگرد قرار داد بسته ایم که طبق مشاهدات، وجود این سگ ها به حداقل رسیده است.


مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ورامین راه اندازی کارخانه پسماند را اولویت شهرداری و سازمان پسماند دانست و عنوان داشت: با نظر شهردار محترم بدنبال راه اندازی کارخانه پسماند هستیم و در این کارخانه بحث جمع آوری و احیا زباله از مبدا تا مقصد در آن پیش بینی شده است.


وی در پایان گفت: برگزاری کلاس های توجیهی و آموزشی در مدارس در مورد تفکیک زباله و نه به پلاستیک و اهدای  کیسه های نان بهداشتی برای جمع آوری پلاستیک از نانوایی ها تدارک دیده شده است که در آینده نزدیک به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 1220428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha