پانزدهمین دوره مسابقات «مدهامتان» فرصتی مطلوب برای بازگرداندن کارکرد واقعی مساجد است

طلائی گفت: برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات «مدهامتان» در شیراز فرصتی مطلوب برای بازگرداندن کارکرد واقعی مساجد به شمار می رود.

مرتضی طلائی، با اشاره به برگزاری مسابقه «مدهامتان» در شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت:  پانزدهمین دوره مسابقات «مدهامتان» توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که به دبیری ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس از 12 تا 15 مهرماه سال جاری برگزار می شود، فرصتی برای بازگرداندن کارکرد واقعی مساجد به شمار می رود.

رئیس هیئت مدیره تشکل های قرآنی کشور افزود: این مسابقات با حضور قریب 150 نفر از نخبه های قرآنی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار خواهد شد و فرصت موثری برای مساجد و کانون های فرهنگی مساجد و حرکت اثربخشی در تحقق جهاد تبیین است.

وی اضافه کرد: مسجد و کانون فرهنگی مساجد، قلب محله هستند و بسیاری از کارکردها را می توان با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع به مساجد بازگرداند و این فعالیت ها باید استمرار یابند.

طلائی تاکید کرد: مساجد بهترین محل برای انجام فعالیت های قرآنی، مقوله های اجتماعی، حضور دفاتر کمیته های امداد برای شناسایی افراد نیازمند محله و ... هستند و باید مورد استفاده قرار بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت مساجد در گذشته گفت: نوجوانان و جوانان دهه ۳۰ و ۴۰ خاطرات زیادی از مساجد و کارکرد مساجد دارند و در مساجد محل نهادهایی مثل کمیته امداد، دفاتر قرض الحسنه و ... موجود بود که موجب رونق و پویایی مسجد به عنوان قلب محلات می شد.

طلائی تصریح کرد: ناخواسته در گذر زمان، مساجد از کارکردهای اصلی خارج شده و به نمازخانه تبدیل شده اند که باید با برنامه های متنوعی با محوریت مساجد مانند مسابقات «مدهامتان» به آنها کارکردهای واقعی خود را داد.

کد خبر 1220442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha