مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین از ظرفیت مرکز وکلا استفاده کند

نویسنده گفت: لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبل از تصویب هر قانونی از مشورت اعضای مرکز وکلا استفاده کنند تا قوانینی که تصویب می شود موجب حل مشکلات مردم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد نویسنده» امروز (دوشنبه ۱۱ مهر) در آیین تحلیف ۱۰۰ نفر از کارآموزان وکالت مرکز وکلای استان بیان کرد: تصویب قوانین غیر کارشناسی آثار جبران ناپذیری را دارد و نمایندگان مجلس پیش از تصویب هر قانونی می توانند از مشورت اعضای مرکز وکلا استفاده کنند تا قوانین موجب حل مشکلات مردم شده و در واقع مشکلی بر مشکلات مردم اضافه نکنند.

 

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه در استان قزوین ادامه داد: قانون از مهمترین ابزارهای یک وکیل است و یک وکیل با زبان و قلم خود شرافتمندانه از حقوق موکلش دفاع می کند.

 

وی عنوان کرد: تدوین قوانین درست امری ضروری است تا موجب نظم اجتماع شده و در برخی جوامع تصویب قوانین ناکارآمد سبب شده تا وکیل هم بر اساس این قوانین از موکل خود دفاع کند.

 

نویسنده اعلام کرد: قوانینی که اخیرا به تصویب رسیدند دارای ایراداتی هستند که این انتظار وجود دارد قوانین با دید کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد، نمونه این مسئله قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار است که آثار جبران ناپذیری در حوزه وکالت خواهد داشت و بعضی نمایندگان با این نگاه این قانون را تصویب کردند که وکالت یک کسب و کار است.

 

وی تأکید کرد: وکیل تاجر نیست که تنها هدف او کسب منفعت باشد، وکالت شغل قضاست و با تصویب قانون تسهیل در واقع شاهد ورود خیل عظیمی از وکلا به جامعه بوده و پیش بینی می شود حتی تعداد وکلا از موکلان بشتری شود.

 

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه در استان قزوین اعلام کرد: لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبل از تصویب هر قانونی از مشورت اعضای مرکز وکلا استفاده کنند تا قوانینی که تصویب می شود موجب حل مشکلات مردم شود و باید توجه داشت اگر قانونی کارشناسی نشود آثار جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به سامانه مشاوره حقوقی تأکید کرد: سامانه مشاوره حقوقی به شماره ۱۲۹ به صورت روزانه مشاوره حقوقی ارائه می دهد و روزانه چهار وکیل در این مرکز حضور دارند و مشاوره رایگان ارائه می دهند و در یک سال گذشته این سامانه حدود ۱۵ هزار مشاوره ارائه شده است.

 

نویسنده در ادامه با اشاره به اهمیت نقش وکلا در احقاق حق اظهار کرد: از کارآموزان تقاضا داریم در پذیرش وکلات حق و وجدان را در نظر بگیرند و شرافت خود را وسیله احقاق حق قرار دهند و اگر در پرونده ای هم با صح و سازش امکان ختم دعوا وجود دارد بر صلح و سازش طرفین تلاش شود.

 

«جواد چیتگر» رئیس کارآموزی مرکز وکلای استان قزوین هم در این مراسم با اشاره وظایف کارآموزان خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل، کارآموزان وکالت باید دوره کارآموزی را طی ۱۸ ماه سپری کنند و لازم است دستورالعمل کارآموزی را مورد توجه قرار دهند.

 

کد خبر 1220513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha