مشکلات کشور ناشی از کم توجهی به مسائل فرهنگی است

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: تمام مشکلات موجود کشور ناشی از کم توجهی به مسائل فرهنگی است، لذا مسئولان در برنامه ریزی مسائل فرهنگی باید حضور جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی امروز (11 مهر) در شورای اداری شهرستان خوسف اظهار کرد: اغتشاشات اخیر محصول کم توجهی و کم کاری است، هشدارهایی از قبل آمده است اما چون درست و به موقع عمل نکرده ایم اعتراضاتی را در پی داشته است.

 

امام جمعه خوسف با بیان اینکه اگر باز هم به مسائل فرهنگی توجهی نکنیم، مشکلات بیشتر و شهدا، انبیاء و اولیای الهی جلوی ما را خواهند گرفت، افزود: به قرآن و به برخی ارزش ها در هفته های گذشته توهین شد، بسیار خون دلها خورده شد؛ شهدا خون ها داده اند تا انقلاب اسلامی نهادینه شود، لذا باید قدر بدانیم اما چیزی که نادیده گرفته شد این است که برخی فکر می‌کنند تنها موضوع حجاب و چادر است اما این حجاب حکم قرآن و به اندازه قرآن برای ما اهمیت دارد.

 

وی گفت: بر اساس آیات قرآن زمانی که شندید به آیات الهی کافر شدند و آن را مسخره می کنند و زمانی که دیدی و شنیدی؛ نباید هم کلام و هم صحبت با آنها شوید و باید از آنها روی گردان شوید، لذا زمانی که عده‌ای از مخالفین و معاندین ارزش های اسلامی حمایت می کنند و ما اعلام موضع نمی کنیم، با منافقین همراه شده ایم.

 

وی با تاکید بر جدی گرفتن رسانه بیگانه، گفت: در 25 سال گذشته رهبری نسبت به فضای مجازی هشدار دادند، این فضا جدی گرفته نشد و اتفاقاتی افتاده است که امروز گریبانگیر ما شده است، امروز رسانه‌های غربی در دل فرزندان ما نفوذ کرده اند.

 

امام جمعه خوسف تصریح کرد: فضای مجازی بستر و میدان دشمن است، به جای تشویق حضور در فضای مجازی، باید سواد رسانه ای را بالا ببریم، اگر آگاهی، علم و سواد رسانه ای ارتقاء یابد، حضور فرزندان در فضای مجازی هم هوشمندانه است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی ضمن تاکید بر عمل به وعده ها توسط مسئولان گفت: تمام مشکلات موجود کشور ناشی از کم توجهی به مسائل فرهنگی است، لذا مسئولان در برنامه ریزی مسائل فرهنگی باید حضور جدی داشته باشند، برخی مسائل فرهنگی خط قرمز ما هستند لذا حضور فیزیکی مسئولان در جلسات فرهنگی مدنظر نیست بلکه حضور هدفمند مسئولان همراه با بازخورد در جلسات مهم است.

 

وی افزود: از آموزش و پرورش انتظار داریم نسبت به مسائل تربیتی دانش آوزان حساس باشد.

 

امام جمعه خوسف گفت: تمام مسائل فرهنگی را از فرهنگ و ارشاد می طلبیم و حضور برنامه ای آنها را انتظار داریم، مردم پای کار نظام و انقلاب هستند و باید تا جایی که امکان دارد مردم را درگیر بروکراسی اداری نکنیم.

 

 

 

کد خبر 1220523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha