تلاش برای بازنشر رویدادهای فرهنگی و هنری فارس در شبکه های ملی و بین المللی

مدیران کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و صدا و سیمای فارس با هدف هم افزایی برای بازنشر رویدادهای فرهنگی و هنری فارس در شبکه های ملی و برون مرزی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مدیران کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و صدا و سیمای فارس، امروز دوشنبه (11 مهر) با هدف هم افزایی برای حضور جدی در شبکه های ملی و برون مرزی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

حمیدرضا قانعی در این نشست با اشاره به لزوم هافزایش تعاملات در استان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: امیدواریم که با افزایش این تعاملات شاهد ایجاد زمینه همکاری گسترده هنرمندان و فرهنگوران استان با صدا و سیمای فارس در فصل جدید این رسانه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: اکثر رویداد های فرهنگی و هنری فارس دارای قابلیت بازنشر در سطح ملی و برخی هم بین المللی هستند و باید از ظرفیت های هنری و فرهنگی مطلوب استان فارس بهره برده و شاهد تعامل اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان با صدا و سیمای مرکز فارس در این خصوص باشیم.

احمد پهلوانیان هم در این دیدار صمیمانه گفت: تولید برنامه های فاخر فرصت مطلوبی برای استفاده از ظرفیت های بی نظیر فرهنگی و هنری فارس فراهم می کند و قابلیت بازنشر جدی آنها را هم در شبکه های ملی و بین المللی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز ادامه داد:  افزایش تعامل صدا و سیمای فارس با اهالی فرهنگ و هنر از اولویت های ماست و با حضور جدی و پررنگ در شبکه های ملی و بین المللی و پرداختن به ظرفیت های بی نظیر فرهنگی و هنری فارس در این راستا گام برمی داریم.

وی تصریح کرد: همراهی با اصحاب و متولیان فرهنگ و هنر گام نخست برای معرفی هنرمندان و آثار و تولیدات آنهاست و حمایت از فرهنگ و هنر باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد زیرا هنر منشا تعامل، خیراندیشی، مهربانی، خلاقیت و لطافت است.

پهلوانیان تصریح کرد: سومین حرم اهل بیت (ع) بودن شیراز و وجود امامزادگان واجب التعظیم و واجب التکریم در فارس فرصت مغتنم فرهنگی است و امیدواریم با تعامل با اهالی فرهنگ و هنر شاهد رشد بیشتر فارس باشیم.

غلامرضا خوش اقبال هم در این نشست گفت: برنامه های فرهنگی هنری فارس مانند «آواها و نواهای رضوی» و جشنواره های بین المللی سینمایی و تئاتر فجر دارای قابلیت ضبط و پخش از صدا و سیمای فارس هستند.

معاون فرهنگی و رسانه ارشاد اسلامی فارس افزود: فرهنگ از شاخصه های قابل توجه در استان است و برای ایجاد زیرساختارهایی برای بازتاب علمی رویدادهای فرهنگی ادبی در فارس باید تلاش بیشتری کنیم.

ابراهیم شیشه گر، رئیس انجمن سینمای جوانان استان فارس هم تاکید کرد: میدانی مدیرکل صدا و سیمای استان فارس در میان سینماگران و عکاسان مایه خرسندی است و مشکلات متعددی از فیلمسازان را برطرف می کند و موجب ایجاد فضای نزدیک برای هنرمندان با صدا و سیمای مرکز فارس خواهد شد.

محسن پرهیزگار، مسئول حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس در این نشست اعلام کرد: تفاهم نامه های تولید و پخش برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری منعقد شده و خواستار این هستیم که این برنامه ها برای نشر و ضبط و تهیه و تولید و پخش در صدا و سیمای مرکز فارس به صورت قانونمند و جدی تری مورد بهره برداری صدا و سیمای مرکز فارس قرار بگیرند.

کد خبر 1220559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha