تثبیت مالکیت و مستندسازی موقوفات از اولویت‌های مهم سازمان اوقاف است

باقرزاده با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت موقوفات با هدف حفظ اصل موقوفه، گفت: تثبیت مالکیت و کاداستر املاک و اراضی کل کشور را در آینده نزدیک به شکل کامل شاهد باشیم و تا از اصل موقوفات حراست شود وبدین ترتیب از تصرفات و تعرضات غیرقانونی پیشگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مجتبی باقر زاده امروز(۱۱مهر) در همایش متولیان موقوفات استان مازندران با بیان اینکه در سازمان اوقاف و ادارات تابعه تلاش داریم وقف مردمی اداره شود، اظهار کرد: سازمان اوقاف و ادارات تابعه باید جنبه نظارتی و حمایتی داشته باشند.

 

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه متولیان موقوفات را همکاران خود می دانیم،‌ افزود: پیرو منویات رهبری به دنبال پیاده سازی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به اوقاف در بحث اداره موقوفات هستیم.

 

وی با بیان اینکه اجرای امینانه موقوفات می تواند برای رفع مشکلات کشور به دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک شایانی داشته باشد،‌گفت: صیانت از وقف را پیگیریم.

 

باقرزاده با متولیان موقوفات و متصدیان وقف باید به حفظ اصل موقوفات،‌اجرای امینانه نیت واقفین و بهره وری و افزایش درآمد موقوفات توجه جدی داشته باشند،‌ادامه داد: حفظ اصل موقوفات برای واقفین مهم است.

 

وی با بیان اینکه حفظ اصل موقوفات مقدم بر سایر مسائل موقوفات است،‌ گفت: تثبیت مالکیت موقوفه پیش نیاز حفظ اصل موقوفات است.

 

باقرزاده با اشاره به اهمیت تهیه و جمع آوری مستندات موقوفات با هدف حفظ اصل موقوفات،‌ بیان کرد: آرشیو سازمان اوقاف و ادارات تابعه باید اسناد وقفی و وقف نامه ها را به صورت کامل و جامع جمع آوری نمایند.

 

وی به کاداستر املاک اشاره کرد و گفت: ماده ۲۱قانون ثبت مالک را شخصی می دانند که در دفتر املاک ثبت ملک به نام آن شخص ثبت شده باشد.

 

باقرزاده با بیان اینکه در موقوفات متصرفی نیز با تعامل و تفاهم فیمابین با اداره ثبت، تثبیت مالکیت را پیگیریم، افزود: قانون تعیین تکلیف اراضی ساختمان ها سال ۹۰تصویب شد و به متصرف مطابق این قانون سند داده می شود و به علت برخی موانع حقوقی و ثبتی اداره اوقاف سند مالکیت نگرفته و مالک درحال تثبیت مالکیت هستند که باید ادارات اوقاف تثبیت مالکیت موقوفات را در دستور کار جدی داشته باشند.

کد خبر 1220560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha