ضرورت توجه به زیست بوم خراسان جنوبی در تدوین سند آمایش صنعتی

اشرفی با تاکید بر اینکه طرح هایی که با زیست بوم خراسان جنوبی سازگار نیست نباید در سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری خراسان جنوبی پیش بینی شود، گفت: سند آمایش صنعتی استان جزو طرح های مهم آینده صنعت و معدن و تجارت استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی عصر (11 مهر) در ستاد سرمایه گذاری استان با اشاره به سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری خراسان جنوبی، اظهار کرد: این سند باید با دقت و با در نظر گرفتن تمامی جوانب و ظرفیت های استان برای چشم انداز آینده تدوین شود، چراکه تسهیلات برای واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری در آینده براساس همین سند پیش بینی می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از مدل توسعه انقلاب صنعتی، گفت: مدل توسعه در خراسان جنوبی شمول زیاد آن بخش کشاورزی را نیز در بر می گیرد که بیش از 50 هزار خانوار از این طریق ارتزاق می کنند.

 

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و صنعت با توجه به خشکسالی های چندین ساله خراسان جنوبی و مشکلات آبی در استان، افزود: تمامی این موارد در سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری خراسان جنوبی باید مد نظر قرار داشته باشد.

 

اشرفی با تاکید بر اینکه طرح هایی که با زیست بوم خراسان جنوبی سازگار نیست نباید در سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری خراسان جنوبی پیش بینی شود، افزود: سند آمایش صنعتی استان جزو طرح های مهم آینده صنعت و معدن و تجارت استان است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1220569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha