فراخوان تبدیل خانه های روستایی چهارمحال و بختیاری به اقامتگاه های بوم‌گردی اعلام شد

جیلان با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی با استقبال خوبی از سوی مسافران همراه است، گفت: در همین راستا طرح تبدیل خانه های روستایی به اقامتگاه های روستایی اجرا می شود و فراخوانی به همین منظور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علیرضا جیلان» در نشست با اصحاب رسانه این استان که در خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کاستی های حوزه گردشگری در استان کمبود اقامتگاه است و همین موضوع اسکان مسافر در استان را کاهش داده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از راهکارهای رفع این کاستی، تبدیل خانه های روستایی به اقامتگاه های بوم‌گردی است و به روستاییانی که در این رابطه اعلام آمادگی کنند، تسهیلاتی پرداخت می شود.

 

جیلان با بیان اینکه در نوروز امسال حدود ۶ میلیون گردشگر وارد استان شد، تصریح کرد: برای پاسخگویی به این تعداد گردشگر نیاز به اقامتگاه های بیشتری است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴۰۰ تخت مسافر در استان وجود دارد، افزود: اردوگاه های آموزش و پرورش نیز وجود دارد اما این مراکز اقامتگاه موقت به شمار می رود و نمی تواند پاسخگوی مطلوبی به مسافران کند.

 

جیلان در ادامه با بیان اینکه به حوزه میراث فرهنگی استان توجه مناسبی نشده است، اطهار داشت: در استان کتیبه ها و سنگ نوشته های بسیاری با قدمت بالا وجود دارد اما معرفی این. میراث ارزشمند نیاز به صرف هزینه است که می طلبد در این خصوص امکانات بیشتری اختصاص داده شود.

 

وی با بیان اینکه در استان ۸۰ رشته صنایع دستی فعال است، تصریح کرد: یکی از بهترین زمینه ها برای سرمایه‌گذاری صنعتی، توجه به صنایع دستی است که می تواند درآمدزایی مطلوبی داشته باشد.

 

جیلان، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای این سازمان در نظر گرفته شد، افزود: این در حالی است که تنها سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرد و علاوه بر آن چهار میلیارد تومان نیز از طریق وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان تعلق گرفت.

 

کد خبر 1220609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha