اغتشاشگران ۴۵۰ میلیارد ریال به شیروان خسارت وارد کردند

فرماندار شیروان گفت: طبق کارشناسی های صورت گرفته، خسارت اولیه اغتشاشگران در ناآرامی های چهارشنبه شب سی ام شهریورماه به مجموعه شهری شیروان ۴۵۰ میلیاد ریال برآورد شده است.

«دولت اسماعیل زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: بر اساس برآورد و بازدیدهای انجام شده کارشناسان از بانک ها، پارک ها و مبلمان شهری، اغتشاشگرن 450 میلیارد ریال به مجموعه شهری خسارت زدند و تعدادی بازداشت شدند که تاکنون برخی آزاد شده اند و پیگیر آزادی برای برخی دیگر هستیم.

 

فرماندار شیروان عنوان کرد: این خسارت ها شامل آتش زدن سه بانک، مبلمان شهرداری، ایستگاه راهنمایی رانندگی، دفتر امام جمعه، حوزه علمیه خواهران، کلانتری، پایه های روشنایی، بیلبوردهای تبلیغاتی، چراغ راهنمایی، تابلوهای جهت دهی، آتش زدن فضای سبز، بخشی از پارک ها، نیمکت ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، المان و غیره برآورد شده است.

 

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: از مجموع کل خسارت وارد شده 230 میلیارد ریال مربوط به مبلمان و تاسیسات شهری و مابقی بانک و سایر موراد بوده که سه بانک آتش گرفته باید تعمیر و یا نوسازی شود و هزینه هر بانک 60 میلیارد ریال برآورد می شود.

 

شهردار شیروان هم اضافه کرد: تجمع اغتشاشگران و خسارت وارده به سطح شهر از روی ناآگاهی و سایر علل بوده ولی خسارت وارده توسط اینگونه اشخاص به تاسیسات و مناظر شهری زیبنده نیست و باید فرهنگ سازی شود.

 

«عین اله احمدی» تصریح کرد: با اطلاع از آشوب اغتشاشگران در ساعات اولیه تمام نیروهای شهرداری به حالت آماده باش درآمدند و تا صبح روز بعد تمام سطح شهر از آسیب های وارده به تاسیسات پاکسازی شد تا شهر چهره مخدوشی نداشته باشد.

 

بر اساس این گزارش چهارشنبه شب 30 شهریورماه عده ای به بهانه درگذشت "مهسا امینی" در هسته مرکزی شهر شیروان تجمع و به اموال عمومی و بانک ها خسارت هایی وارد کردند.

 

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1220614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha