امیر آذرفر فرماندهی علمی، عملی و قلبی در عملیات ها داشت/ قلب امام (ره) با عملکرد امیر آذرفر شاد شد

امیر آراسته با اشاره به توانمندی های ممتاز امیر آذرفر در علوم مختلف رزمی و نظامی گفت: امیر آذرفر فرماندهی علمی، عملی و قلبی در عملیات ها داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر آراسته در مراسم گرامیداشت امیر غضنفر آذرفر از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس گفت: امیر سرتیپ دوم آذرفر فرماندهی اصیل و با دانش هستند که شجاعت، صراحت و صداقت از خصوصیات بارز این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس است.

 

رییس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه امیر آذرفر در شرایط بحرانی و جنگی سلسله مراتب فرماندهی را با صداقت و شجاعت اجرا می کرد، افزود: در شرایط جنگی بسیار سخت است که فرماندهان بتوانند مقتدرانه و با صلابت سلسله مراتب فرماندهی را اجرا کنند. امیر آذرفر در انگلستان و ایتالیا دوره های رنجر و تکاور را گذرانده و بین نخبگان دیگر کشورهای نظامی نیز از نفرات برتر و ممتاز هستند و نسبت به هم ترازان و همرزمان خود در حوزه های مختلف رزمی و نظامی ممتاز شناخته شدند. این امر موجب شد تا با درجه سروانی به عنوان استاد در سطح ارتش شناخته شوند.

 

وی ادامه داد: امیر آذرفر استاد شهید صیاد شیرازی بود و این شهید بزرگوار وی را انسانی صادق، درستکار و شجاع معرفی می کرد. امیر آذرفر با درجه سرگردی فرمانده پادگان مریوان بود و مدتی نیز فرماندهی تیپ 84 خرم آباد و فرماندهی لشکر 28 و لشکر 64 ارومیه را عهده دار بود.

 

رییس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با اشاره به احترام ویژه امیر آذرفر به سربازان نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بنده شاهد بودم که این فرمانده شجاع بر پوتین سرباز کشور بوسه زد و او را تکریم کرد. امیر آذرفر سرباز را ملت و سرمایه ملی معرفی می کردند. وی شجاعانه می جنگید و شجاعت را به نیروهایش منتقل می کرد. رفتار وی درسی بزرگ برای تمام نیروها است.

 

امیر آراسته با اشاره به حضور پررنگ امیر آذرفر در عملیات کربلای 7 خاطرنشان کرد: بعد از کربلای 7 که موجب آزادی ارتفاعات حاج عمران شد، امام (ره) مستقیما به امیر آذرفر فرمودند عملیات شما دل مرا شاد کردید و این اتفاق تاکنون برای یک فرمانده محقق نشده بود که فرماندهی کل قوا امام خمینی (ره) فرماندهی را مستقیما مورد خطاب قرار داده و چنین جمله ای را مستقیما در رسای عملکرد مطلوب فرمانده نظامی بر زبان جاری کند.

 

وی اظهار داشت: امیر آذرفر فرماندهی علمی، عملی و قلبی در عملیات ها داشت که نمونه آن در عملیات والفجر 4 و کربلای 7 شاهد بودیم. تجلیل از امیر آذرفر با این جلسات پاسخگو نیست و ما قادر به تشکر و سپاسگزاری نیستیم.

کد خبر 1220647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha