امیر آذرفر از پیشکسوتان مخلص و شجاع در دفاع از مردم و دین بود

امیر تقی خانی با بیان اینکه امروز باید نام امیر آذرفر و آذرفرها در تاریخ میهن اسلامی باید زنده و جاودانه شود، گفت: امیر آذرفر از پیشکسوتان مخلص و شجاع در دفاع از مردم و دین بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر تقی خانی در حاشیه مراسم بزرگداشت امیر غضنفر آذرفر گفت: ما در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح بسیار از فرماندهان و پیشکسوتانی داریم که برای حس وطن دوستی، مردم دوستی و توجه ویژه به حفظ آب و خاک میهن اسلامی جانفشانی کردند و به شمار جانبازان و خیل شهدا پیوستند.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش تصریح کرد: اسطوره هایی که اکنون در قید حیات هستند 
و یا شهدایی که اکنون به ظاهر در بین ما نیستند نام های بسیاری از آنها را می توانیم بر زبان جاری کنیم. امیر آذرفر یکی از پیشکسوتانی بود که با صداقت تمام و مخلصانه برای دفاع از مردم، وطن و دین خود مردانه ایستاد و با خلق حماسه بزرگ در شمال غرب با عملیات کربلای 7 نشان داد که سرباز مدافع دین و وطن است. اگر بخواهیم از ویژگی های امیر آذرفر بگوییم باید بگوییم او فردی منضبط و محکم در اجرای ماموریت واگذاری و متعصب نسبت به میهن اسلامی در مقابل هرگونه تعدی و تجاوز از سوی بیگانگان و انسانی بسیار متعهد در عمل به تکالیف سربازی خود بود و جان خود را برای وطن، دین و مردم می داد.

 

وی ادامه داد: امروز واقعا نام امیر آذرفر و آذرفرها در تاریخ میهن اسلامی باید زنده و جاودانه شود و باید باز هم تکرار شود که البته ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، معارف جنگ و مجموعه نیروها با همتی که تشکل های مردم نهاد دارند در تلاش هستند تا این اقدام استمرار داشته باشد.

 

وی ادامه داد: همان گونه که رهبر انقلاب اسلامی از گنج جنگ یاد می کنند، هر چقدر از آن برداشت کنیم بدون تردید یکی از گنج های ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در کشور پیشکسوتان دفاع مقدس هستند و بدیهی است که مجموعه ارتش و سازمان های متولی در این حوزه مانند سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان عقیدتی سیاسی، معارف شهید صیاد شیرازی و مجموعه نیروهای تحت امر ارتش جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه برای آن دارند تا از دل و روان پیشکسوتان دفاع مقدس تاریخ شفاهی جنگ را به طور کامل تکمیل کنند.

 

وی گفت: این گونه همایش ها و بزرگداشت ها یکی از برنامه های آنها است. آنچه امروز در مراسم بزرگداشت امیر آذرفر مشاهده می کنیم، یکی از این برنامه هاست که به عنوان یکی از اسطوره های دفاع مقدس که با عملیات کربلای 7 نام شان جاوید و با لشکر 64 و اقدام بزرگی که انجام شد، نام آنها ماندگار شد و امروز قرار شد با بیان امیر آذرفر و پیشکسوتان دیگر دفاع مقدس و همرزمان عزیز امیر آذرفر بتوانیم گوشه هایی از عملیات غرورآفرین و افتخارآفرین را بشنویم و ارج بنهیم به عزیزانی که عمر و جان خود و زندگی خود را برای دفاع از این مردم و کشور عزیز ایران و حفظ سرحدات ایران اسلامی به کار بردند.

 

امیر تقی خانی در مورد خصوصیات اخلاقی امیر آذرفر اظهار کرد: بنده افتخار نزدیکی در خدمت یگان خدمتی این فرمانده عزیز را نداشتم اما آنچه از همرزمان ایشان شنیده ام وی فردی مصمم، سخت کوش و ملتزم به وظایف سربازی در قامت یک ارتشی مومن و جدی و پی گیر در اجرای دستورات سلسله مراتب و بسیار دوستدار مردم، وطن و دین عزیز اسلام و دقیق در پرورش نیروهای تحت امر خود برای انجام عملیات های بزرگ به ویژه عملیات کربلای 7 بود.

کد خبر 1220680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha