۳۹ هزار هکتار زمین کشاورزی به شیوه نوین آبیاری می شود

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون ۳۹ هزار هکتار زمین کشاورزی استان به شیوه نوین آبیاری می شود که تلاش داریم تا این میزان افزایش یابد.

سید ابراهیم سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار داشت: در استان ‌۹۵ هزار هکتار از زمین های باغی و زراعی برای اجرای طرح آبیاری نوین مستعد است که بر این اساس تاکنون کمتر از نیمی از این عرصه های کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.



مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با اجرای سیستم های نوین آبیاری در زمین های کشاورزی، راندمان آبیاری افزایش می یابد، اکنون در روش سنتی راندمان آبیاری ۳۷ درصد است که این رقم در آبیاری نوین تا ۷۵ درصد افزایش می یابد. ‌



سیدی اظهارداشت: امسال ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شد که در این زمینه ۱۴ میلیارد تومان هزینه شد، البته این میزان اعتبار از منابع سال گذشته هزینه شد.



وی گفت: قرار است امسال حدود دوهزار هکتار زمین کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شود که در این زمینه باید ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.



مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و ۲۰۰ هکتار زمین های استان تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری قرار گرفت و در این زمینه بیش از ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

 

 

کد خبر 1220690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha