اولین جشنواره فرهنگی مسلمانان در «اوستین» تگزاس برگزار شد

بازدیدکنندگان هنگام بازدید از آثار هنری مختلفی که در اولین جشنواره فرهنگ مسلمانان «اوستین» تگزاس در مرکز فرهنگی شد با شگفتی های بسیاری مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thedailytexan»، بازدیدکنندگان هنگام بازدید از آثار هنری مختلفی که در اولین جشنواره فرهنگ مسلمانان «اوستین» تگزاس در مرکز فرهنگی شد با شگفتی های بسیاری مواجه شدند.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی اولین جشنواره فرهنگ مسلمانان اوستین را برای تجلیل از جامعه مسلمانان فعال رد اینش هر این شهر برگزار کرد.

در این جشنواره طیف گسترده ای از فروشندگان مواد غذایی، هنری، پوشاک و جواهرات و همچنین فعالیت های سرگرم کننده برای کودکان و کارگاه های آموزشی برای الهام بخشیدن و توانمندسازی رهبران جوان مسلمان برگزار شد.

فیضان سید، مدیر اجرایی شورا برای افتتاحیه این جشنواره گفت که هدف از این رویداد نمایش بهتر جامعه مسلمانان و ایجاد روابط با مردم از مذاهب و پیشینه های مختلف است.

سید گفت: می توان گفت که اوستین پایتخت فرهنگی تگزاس است که جمعیت مسلمان متنوع و فعالی دارد.

وی افزود: برگزاری جشنواره به مردم این فرصت را می دهد که با همسایگان مسلمان خود ارتباط داشته باشند، ما امیدواریم که مسلمانان  و دیگر مذاهب تنوع و ارتباط مناسب با یکدیگر را جشن بگیرند.

مدیر اجرایی این شورا همچنین گفت: من مشتاقانه منتظر تعامل با نسل های جوان و تعامل با جوامع دیگر برای کمک به مبارزه با تعصب ضد مسلمانان و احساسات اسلام هراسی هستم

وی افزود: امیدوارم مردم بخواهند این روابط را داشته باشند. ما همسایه هستیم، ما دوستان شما هستیم و بخشی از جامعه هستیم. ما باید بتوانیم واقعا ارزش و منافع مشارکت، فرهنگ و سنت های یکدیگر را پیدا کنیم.

شیما زایان، هماهنگ‌کننده روابط اجتماعی شورا گفت که ارتباط و یافتن زمینه‌های مشترک در سطح انسانی برای مردم مهم است.

کد خبر 1220695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha