افزایش شاخص بهره وری موقوفات در دستور کار اوقاف

حجت الاسلام واحدی با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت موقوفات در بخش های مختلف، گفت: افزایش شاخص بهره وری موقوفات در دستور کار اوقاف و امور خیریه است.

حجت الاسلام« عبدالله واحدی» با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزایش شاخص بهره وری موقوفات را در دستور کار خود قرار داده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در این راستا در سال های اخیر فعالیت های گسترده ای انجام شده که این فعالیت ها آثار و برکات فراوانی را نیز به همراه داشته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: یکی از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته در این راستا تهیه زمین طرح اقدام ملی مسکن و پروژه هشت هزار و ۱۰۰ واحدی مسکن اراک است که بحمدالله در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه حاشیه های زیادی در راستای زمین این طرح ایجاد شد است، اظهار کرد: این اداره کل می‌توانست از محل این زمین چندین برابر درآمد زایی داشته باشد، اما این زمین را در اختیار اداره کل راه و شهرسازی برای خانه دار شدن جوانان، قرار داد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه زمینی به مساحت ۶۵ هکتاری در اختیار مردم به منظور خانه دار شدن افراد و رفاه و آسایش هم استانی ها قرار داده شده است، ادامه داد: همین امر باعث شد تا متقاضیان این طرح در داخل شهر خانه دار شوند و اگر اوقاف تامین این زمین را قبول نمی کرد باید این طرح در شهر امیرکبیر و فاصله ۴۰ کیلومتری با شهر اراک اجرا می‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه در ابتدا مقرر شده بود هر نفر در راستای اجرای این طرح برای زمین آن ۶۵۰ میلیون ریال بابت پذیره اولیه به حساب موقوفه واریز کند، ادامه داد: حتی این رقم نیز با هماهنگی با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و مسئولان مربوطه، با حداکثر تخفیف به ۲۶۰ میلیون ریال کاهش یافت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: این موضوع در هیج جای کشور سابقه ندارد و طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی برای ۲۰ استان کشور الگو شده است.

 

حجت الاسلام واحدی در ادامه به پروژه پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان بندر چارک به ظرفیت پنج هزار تن توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص باید ۵۰ قفس وارد آب شود و تاکنون قرارداد ۱۰ بسته منعقد شده و چهار قفس آن به صورت ازمایشی مهرماه امسال وارد آب می‌شود.

 

وی همچنین به اجرای طرح شمیم خدمت اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با محوریت اشتغال در حال اجرا است که در این راستا، ۱۲ کارگاه آموزش و اشتغال در امامزادگان استان راه اندازی شده و این طرح ها زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر را به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تهیه ۸۵ مورد کمک هزینه جهیزیه در قالب طرح پیوند آسمانی را نیز از دیگر برنامه های اوقاف استان مرکزی در یک سال اخیر دانست و بیان کرد: این طرح با هدف ترویج ازدواج آسان به ارزش ۲۱ میلیارد ریال انجام شده است.

 

این مقام مسئول اجرای طرح تندرستی و کمک ۴۰۰ موردی درمان و دارویی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، آزادسازی ۱۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد و کمک به ۱۴۵ خانواده زندانیان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از دهه وقف پارسال تاکنون دانست.

 

وی تولید ۴۰ تن میگو در گمیشان گلستان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که در راستای افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات دانست و بیان کرد: امید است بتوانیم در این راستا گام های بیشتری برداریم و همچنین شاهد ایجاد موقوفات با نیات جدید و متناسب با نیاز روز جامعه باشیم. 

 

کد خبر 1220699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha