پیشرفت ۴۷ درصدی پروژه های آبرسانی استان مرکزی

شجاعی از پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی پروژه های آبرسانی در استان مرکزی طی هشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، «منوچهر شجاعي» با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های آبرسانی و فعالیت های صورت گرفته در این راستا گفت: جهاد آبرساني در روستاهاي استان مركزي، تنش آبي را التيام مي بخشد.

 

معاون بهره برداري و توسعه آب در شركت آب و فاضلاب استان مركزي از پيشرفت فيزيكي پروژه ها خبر داد و افزود: خوشبختانه با جديت و سرعت عمل قرارگاه امام حسن مجتبي (ع) وضعيت پيشرفت فيزيكي پروژه هاي جهاد آبرساني رضايت بخش است.

 

وی با بیان اینکه مدت زمان اجراي اين پروژه ها طبق قرارداد 30 ماه است، ادامه داد: اين در حالي است كه با گذشت 8 ماه از آغاز اجرا، پيشرفت فيزيكي تاكنون به 47 درصد رسيده است.

 

این مقام مسئول آبرساني به روستاهاي بي‌بهره از آب پايدار و سالم كشور را يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دولت سيزدهم دانست و بیان کرد: بر همين اساس وزير نيرو با تشكيل شورايي به نام «شوراي جهاد آبرساني» كار مهم آبرساني به 10 هزار روستا را در كشور آغاز كرده است.

 

شجاعی همچنین با بیان اینکه، پروژه آبرساني به روستاهاي داراي تنش آبي در اين استان  تحت عنوان «جهاد آبرساني» شامل آبرساني به 67 روستاي استان مركزي طي هشت ماه گذشته آغاز شده است، ادامه داد: عمليات اجرايي طرح جهاد آبرساني در قالب 7 مجتمع و آبرساني به دو تک روستايي در شهرستان‌هاي ساوه، خمين، شازند، خنداب و كميجان با اعتباري بالغ بر 2337 ميليارد ريال با مشاركت و همكاري شركت آبفا استان و قرارگاه امام حسن مجتبي (ع) در دست اجرا است.

 

معاون بهره برداري و توسعه آب در شركت آب و فاضلاب استان مركزي با تشریح اقدامات انجام شده، اظهار کرد: عمليات اجرايي در همه 67 روستاي هدف طرح آغاز شده و تاكنون عمليات اجرايي در 5 روستاي شهرستان خمين شامل روستاهاي آشيانه عليا و سفلي، ورچه، مزارع و دره شهر و دو روستاي شهرستان ساوه شامل سليجرد و باعشاهي به طور كامل اجرا شده و در مدار بهره برداري قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه براي تكميل پروژه هاي جهاد آبرساني در استان مركزي، مجموعا 18 منبع تامين آب جديد شامل چشمه و چاه در مدار بهره برداري قرار مي گيرند، گفت: 18 مخزن ذخيره آب مجموعا با حجم 4 هزار متر مكعب نیز احداث مي شود.

 

وي احداث 6 ايستگاه پمپاژ، اجراي 76 كيلومتر خطوط انتقال آب و اصلاح و توسعه 100 كيلومتر شبكه توزيع آب را از ديگر اقدامات برنامه ريزي شده در طرح جهاد آبرساني دانست و افزود: امید است بتوانیم در راستای خدمت رسانی به هم استانی ها گام های موثری برداریم.

 

کد خبر 1220742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha