۵ هزار و۳۱۴  نوآموز کردستانی به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شدند

محمدی گفت: امسال در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پنج هزار و ۳۱۴ نوآموز مشکوک به داشتن اختلال، به مرحله تخصصی هوش، بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و اوتیسم ارجاع شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «طالب محمدی» در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان که با محوریت تحلیل برنامه سنجش و بررسی مسائل حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و 384 نوآموز ارجاع هوش، 61 نفر ارجاع جسمی حرکتی، هزار و 255 نفر ارجاع بینایی، 596 نفر ارجاع شنوایی و 18 نفر هم ارجاع اوتیسم شدند.

 


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: 25 هزار و 791 نوآموز هم در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدون مشکل تشخیص داده شدند و به مدارس عادی معرفی شدند.

 


وی اظهار داشت: همچنین 163 نوآموز جهت بهره‌مندی از خدمات آموزشی، توانبخشی ویژه و مداخلات بهنگام به مدارس استثنایی معرفی شدند.

 


محمدی گفت: برنامه سنجش در مرحله غربالگری مقدماتي نوآموزان را مورد معاینات بینایی، شنوایی، پزشکی، جلدی، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی و اختلالات گفتاری قرار می دهد و نوآموزان مشکوک به داشتن اختلال به مرحله تخصصی ارجاع می‌شوند.

 


دبیر اجرایی ستاد سنجش استان با برشمردن برنامه سنجش بعنوان یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت بخشی در نظام های آموزشی، خاطر نشان کرد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش و پرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.

 


وی با اشاره به تعیین قطعی جایگاه آموزشی 31 هزار و 105 نوآموز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی سال 1401 افزود: جایدهی صحیح دانش‌آموزان در نظام آموزشی راهی برای شکوفایی استعدادها و توانایی‌های بالقوه در آنان است.

 


محمدی در پایان با بیان اینکه براساس آمارهاي جهاني بين 10 تا 15درصد كودكان به نحوي داراي مشكلات جسمي، حسي يا ناتواني رشدي هستند، تصریح کرد: تشخيص به موقع علاوه بر اینکه از بروز و تشديد معلوليت‌ها جلوگيري می‌کند در رفع مشكلات آموزشي آنان نيز موثر است.

 

کد خبر 1220772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha