به دنبال افزایش روابط فرهنگی و هنری ایران و تاجیکستان هستیم

اسماعیلی گفت: امیدوارم در آینده نه چندان دور تعاملات فرهنگی و هنری بین دو کشور در حوزه های مختلف اعم از سینما، موسیقی، کتاب و ادبیات صورت گیرد و در این مسیر هیچ گونه موانعی بر سر روابط بین دو کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محمد مهدی اسماعیلی، ظهر امروز سه‌نشبه(12مهرماه) در دیدار با همتای خود زلفیه دولت‌زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان با اشاره به اشتراکات فراوان بین دو کشور اظهار داشت: مردم دو کشور نسبت به یکدیگر علاقه زیادی داشته و تاریخ مشترکی دارند. امروز یکی از موارد بسیار مهم در اشتراک بین دو کشور زبان فارسی است. ما بسیار خوشحالیم که هر گاه با خواهران و برادران تاجیکی خود به گفت و گو می نشینیم با زبان فارسی با یکدیگر صحبت می کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ ادبیات ما تاریخ مشترکی است و در این سفر بنای ما بر این است که تعاملات مشترک فرهنگی بین دو کشور رقم خورده و بتوانیم به زودی هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان را راه اندازی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امید است بتوانم هرچه سریع تر در شهر زیبای دوشنبه در خدمت وزیر فرهنگ تاجیکستان برای اجرای فرهنگی بین دو کشور باشم، یادآور شد: امیدوارم در آینده نه چندان دور تعاملات فرهنگی و هنری بین دو کشور در حوزه های مختلف اعم از سینما، موسیقی، کتاب و ادبیات صورت گیرد و در این مسیر هیچ گونه موانعی بر سر روابط بین دو کشور وجود نخواهد داشت.

وی افزود: امیدوارم با عزمی که روسای جمهور دو کشور دارند این امر زودتر محقق شود. خوشبختانه در یک سال گذشته روسای جمهور دو کشور سفرهایی را به ایران و تاجیکستان داشته و این بسیار اتفاق خوبی بوده زیرا هر دو روسای جمهور در حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی به دنبال اتفاقات خوب و مثبت هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امیدوارم دیدار امروز سرآغاز خوبی بر روابط فرهنگی و تاریخی بین دو کشور باشد و فعالیت های مستمری در این خصوص بین دو کشور رقم بخورد.

در بخش دیگری از این نشست، زلفیه دولت‌زاده وزیر فرهنگ تاجیکستان با تقدیر و تشکر از برگزاری نشست امروز و عرض ادب به همه اصحاب فرهنگ و هنر ایران و تاجیکستان خاطرنشان کرد: میزبانی ایران در این دو روز بسیار خوب بوده و خوشحالیم که در تهران در یک شرایط بسیار خوب حضور داریم. خوشحالیم که دوستی دوباره‌ای بین ایران و تاجیکستان از سر گرفته شده و روابط فرهنگی بین دو کشور در حال انسجام بیشتر است.

وی تاکید کرد: به نظر بنده این همکاری های بین دو کشور در حوزه فرهنگ و هنر به رشد و تعالی بیشتر این حوزه کمک خواهد کرد و نشست امروز نیز در همین راستا برگزار شد.

وزیر فرهنگ تاجیکستان در پایان از همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ایران جهت حضور در کشور تاجیکستان دعوت به عمل آورد.

خبرنگار: محمد طاوسی

 

 

کد خبر 1220784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha