ضرورت رعایت پیوست فرهنگی در شهرسازی برای کاهش آسیب های اجتماعی

به گفته نجفی، اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش یابد و استان و کشور جایی برای بهتر زیستن باشد باید پیوست فرهنگی در ساحت اقتصادی و شهرسازی رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین نجفی امروز 12 مهرماه در جلسه کارگروه اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده در استانداری اظهار کرد: هر زمان از فرهنگ غافل شدیم آثار آن خود را نشان داد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه در وقایع اخیر دست دشمنان انقلاب هویدا شد، گفت: این حوادث نشان داد اگر از سیستم اجتماعی و فرهنگی خوب برخوردار باشیم می توان بر مشکلات اینچنینی غلبه کرد.

 

به گفته وی، اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش یابد و استان و کشور جایی برای بهتر زیستن باشد باید پیوست فرهنگی در ساحت اقتصادی و شهرسازی رعایت شود.

 

نجفی خاطرنشان کرد: اگر الزامات اجتماعی و فرهنگی رعایت نشود، علیرغم توسعه اقتصادی و شهرسازی، آسیب پذیرترین مکان ها را ساخته ایم از اینرو لازم است به فرهنگ نگاهی دوباره انداخت و فرمایشات رهبری در این خصوص را آویزه گوش کرد.

 

معتادان متهاجر در زنجان جمع آوری شدند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: برای زندگی مطلوب و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرک های اقماری و واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن باید پیوست های فرهنگی مورد توجه ویژه باشد.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه باید از آمار کودکان کار مطمئن شویم، گفت: اعضای کارگروه بایستی گزارش کودکان کار را با حساسیت دنبال کرده و به بهزیستی منتقل شود. تحصیل حق کودکان کار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

ابوالفضل رفیعی از جمع آوری تمام معتادان متهاجر از پارک ها، معابر و باغات جنوب شهر زنجان خیر داد و گفت: این افراد در مراکز نگهداری از معتادان نگهداری می شود و شرایط بازگشت آنان به زندگی فراهم می شود.

 

وی به پلمپ کمپ معتادان زن در زنجان اشاره کرد و گفت: با همکاری شهرداری مکانی برای این منظور تعیین شده است که پس از برخی تعمیرات نبست به انتقال معتادان متهاجر و خودمعرف اقدام خواهیم کرد.

 

دانش آموزان جامانده از تحصیل شناسایی و به مدارس جذب می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی به آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی 1400 تا 1401 حدود 3400 کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شد.

 

علی اسماعیلی ادامه داد: در دوره ابتدایی 887 دانش آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که 578 نفر شناسایی و 300 نفر شناسایی نشدند؛ 83 دانش آموز مهاجرت کرده و 206 نفر دانش آموز استثنایی با بیماری صعب العلاج بودند.

 

وی با یادآوری اینکه 107 نفر از دانش آموزان شناسایی شده به مدارس جذب شدند، گفت:  برای شناسایی 70 دانش آموز بازمانده از تحصیل نیازمند همکاری بسیج فرهنگیان هستیم تا زمینه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

 

این مسئول با یادآوری اینکه بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل در بافت روستایی قرار دارند، گفت: در مقطع متوسطه در حدود 437 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند.

 

کد خبر 1220785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha