رونمایی از مجموعه سه جلدی پیامبر مهربانی در هفته ملی کودک

علامتی از برگزاری کارگاه های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی در هفته ملی کودک خبر داد و گفت: در این هفته تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حامد علامتی امروز سه شنبه 12 مهر در نشست رسانه ای هفته ملی و روز جهانی کودک که در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: برای این هفته برنامه های مختلف و متنوعی در نظر گرفته شده است. برپایی کارگاه های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته است. امسال هفته ملی کودک مصادف با هفته وحدت شده است. بر این اساس از مجموعه سه جلدی پیامبر مهربانی در روز بیستم مهر با حضور نویسندگان رونمایی می شود.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری نشست های تخصصی در هفته ملی کودک خبر داد و افزود: اجرای تئاتر، نقالی و مسابقه نقاشی را در هفته ملی کودک شاهد خواهیم بود. در پارک لاله مرکزی داریم که در آنجا برنامه های مختلف و متنوعی برای کودکان و خانواده ها در نظر گرفته ایم. چهار نشست تخصصی با همکاری نهادهای همکار همچون سازمان تعلیم و تربیت کودک برگزار می کنیم. کودک و نوجوان سازندگی تمدنی، زندگی در بحث کودک و نوجوان و رسانه، کودک و نوجوان و توسعه پایدار از جمله نشست هایی است که در هفته کودک برگزار می کنیم.

 

وی تصریح کرد: دو نشست فراسو در زمینه مباحث حوزه کودکان در هفته ملی کودک برگزار می شود. همچنین نشست های تخصصی با حضور کارگردانان و هنرمندان با موضوع فیلم اقیانوس پشت پنجره برگزار می شود. نمایش آثار دیجیتال مسابقه بین المللی نقاشی در سال های 2020 و 2021 در دستور کارمان قرار گرفته است. آموزش مراحل تولید کتاب از دریافت اثر، ویراستاری تا صفحه آرایی در نمایشگاهی در هفته کتاب خواهیم داشت.

 

علامتی با اشاره به عیادت از کودکان بستری در خیابان ها همزمان با هفته کودک بیان کرد: برگزاری مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی را در بسیاری از استان ها از جمله هرمزگان، آذربایجان غربی، همدان، کرمان، قم، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کرمانشاه، گلستان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر را خواهیم داشت.

 

علامتی خاطرنشان کرد: برگزاری آثار اعضا و مربیان در استان های مختلف را همزمان با هفته ملی کودک به صورت مجازی داریم. کانون زبان ایران نیز در این هفته تخفیف 20 درصدی را در دستور کار قرار داده است و برنامه های متنوعی را تدارک دیده است. یکی از سیاست های ما خروج از تصدی گری است. ستاد باید کار نظارت گری انجام دهد و برنامه ها به سمت مخاطب رود. باید برنامه ها متناسب با نیازهای کودکان باشد.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه بهره مندی از کتابخانه های سیار برای روستاها و مناطق کم برخوردار را خواهیم داشت، گفت: نشست دیدار و هم اندیشی با نویسندگان مطرح کانون و حوزه کودک به صورت مجازی با کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را داریم.

 

علامتی با بیان اینکه تماشاخانه های سیار ما از 16 تا پایان مهر به مناسبت هفته کودک فعالیت می کنند، عنوان کرد: تماشاخانه های سیار ما استان به استان می روند تا برنامه های هفته کودک را برای کودکان سراسر کشور برگزار کنند. پیش بینی می کنیم 100 اجرا در استان های مختلف داشته باشند.

 

وی برگزاری یادمان شهدای کودک را از جمله برنامه های هفته ملی کودک نام برد و افزود: در این هفته تجلیل و تکریم از کودکان و فرزندان شهدای مدافع حرم را خواهیم داشت. برگزاری نشست های علمی و ترویجی به صورت حضوری و مجازی برای خانواده ها و مربیان را تدارک دیدیم که این نشست ها با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی متناسب با نیازهای کودکان برگزار می شود.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: هزار شعبه در سراسر کشور داریم که در سه حوزه  ادبی، هنری و فرهنگی توسط مربیان برنامه های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان ارایه می دهند. در هفته ملی کودک برنامه های متنوع و ویژه ای را در این شعبه ها برگزار می کنیم.

 

علامتی خاطرنشان کرد: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر اینکه از دستگاه های رسمی برای هفته ملی کودک بهره خواهیم برد، گروه های مردمی را نیز پای کار و اجرا می آوریم. برنامه های هفته کودک در کنار خانواده ها و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هفته ملی کودک آغازگر برنامه های ما در سال پیش رو است، عنوان کرد: ما دبیرخانه دایمی و علمی هفته ملی کودک را تشکیل می دهیم که سالانه برنامه ریزی می کند. پیش بینی می کنیم این دبیرخانه و شعبه سیاستگزاری هر سه ماه یک جلسه با حضور اعضایش برگزار کند و برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

 

علامتی تصریح کرد: هفته ملی کودک با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی آغازگر برنام های کانون در سال آتی است. کانون در سیاست های پیش رو و رویکرد جدید خود خروج از تصدی گری و حرکت به سمت تولی گری را در نظر دارد. حوزه کودک نیازمند یک هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه هایی است که در این حوزه فعالیت می کنند. ما درصدد هستیم از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ایجاد چنین هم افزایی استفاده کنیم.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اعضای کانون بیان کرد: تعداد اعضای فعال کانون از فروردین تا 31 شهریور 1401 حدود 220 هزار نفر است. 280 هزار نفر هم زبان آموز در کانون زبان داریم. معاونان ما در جهت افزایش کمی و کیفی برنامه ها تلاش می کنند. در نظر داریم که تمام دستگاه ها را درگیر کار حوزه کودک کنیم. در کانون برای گروه هایی که دغدغه کودکان و نوجوانان را دارند، باز است.

 

علامتی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم حوزه خانواده را معطوف به کنیم. مادر به عنوان عنصر اصلی در تربیت کودک شناخته می شود. هر چقدر کودک در کنار پدر و مادر باشد، آینده بهتر و درخشان تری می توانیم برای او بسازیم. تمهیداتی برای برنامه های هفته کودک از جهات مختلف صورت گرفته است که خانواده ها از بابت حضور برنامه ها در این محیط ها نگرانی نداشته باشند.

 

 

کد خبر 1220856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha