۴۸ زندانی به همت واقفین در یکسال گذشته آزاد شده اند

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه در یک سال اخیر ۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به همت واقفین و کمک خیرین و همکاری ستاد دیه آزاد شدند؛ گفت: همچنین ۳۲۴ جهیزیه و در قرار دوازدهم بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «محمد احمدزاده» امروز سه شنبه (۱۲ مهر) در همایش استانی یاوران وقف که در تالار نور برگزار شد؛ با بیان اینکه این همایش برای گرامیداشت و تجلیل از افرادی برگزار شد که وقف و امور وقف را یاری کردند؛ افزود: در یک سال گذشته بیش از ۴۶ هزار مترمربع فعالیت عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه و بیش از ۶ هزار متر مربع پروژه های سرمایه گذاری انجام شد. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با کمک امنای موقوفات بیش از ۲۸ هزار هکتار از اراضی موقوفات تثبیت مالکیت شد و سند مالکیت آن در اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر و بیش از ۴۱ هزار و ۵۰۰ سند اجاره برای مستاجرین موقوفات تنظیم شد.

 

وی با بیان اینکه تعداد 48 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به همت واقفین و کمک خیرین و همکاری ستاد دیه آزاد و ۳۲۴ جهیزیه تهیه و توزیع شد و 144 کمک هزینه جهیزیه به زودی تهیه و توزیع خواهد شد؛ افزود: از ابتدای امسال در قرار دوازدهم بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده بیان کرد: با سیاست سازمان اوقاف از جمله تعیین امین برای موقوفات و استفاده از ظرفیت مردم برای اداره موقوفات که بنا به تدبیر نماینده ولی فقیه رئیس سازمان اوقاف انجام شد، جهش هایی در حرکت های اوقاف رخ داد.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد رشد عوائد را شاهد بودیم که به برکت تلاش امنای موقوفات اتفاق افتاده است؛ در بقاع متبرکه نیز کارهای بسبیار خوبی انجام شده و اخیرا کاری توسط اوقاف شروع شده به این صورت که هر بقعه متبرکه یک خانه عالم داشته باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه روز گذشته دو خانه عالم در دو بقعه متبرکه در نیشابور افتتاح شد؛ افزود: هر بقعه متبرکه باید یک خانه عالم داشته باشد  وبایستی به عنوان پیوست فرهنگی برای آن مجموعه کار کند. 

 

کد خبر 1220883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha