شباهت های فتنه افکنی علیه انقلاب با زمان امامت امام حسن عسکری(ع)/سرنخ فتنه دست یاران دیروز انقلاب است

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به شباهت فتنه افکنی علیه انقلاب با زمان امامت امام حسن عسکری(ع) گفت: دشمنان می‌دانند انقلاب اسلامی مقدمه ساز ظهور امامی که اجازه نمی‌دهد در جهان ظلم و ستم کنند به همین دلیل با هر بهانه ای در ایران آشوب می کنند.

خبرگزاری شبستان از استان مازندران؛ تقریبا بعد از فتنه ۸۸تاکنون با توجه به فشارهایی که در حوزه اقتصاد و مشکلات معیشتی بوجود آمده و زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده است هر اتفاق بزرگ و کوچکی در کشور با توجه به گستردگی فضای مجازی و اقبال بیش از اندازه اقشار مختلف به شبکه های اجتماعی که توسط کشورهایی که عمدتا برای ملت ایران خوب نمی خواهند مدیریت می شود، اسم رمز آشوب‌ها در کشور می شود.

 

دشمنان انقلاب اسلامی و عوامل فریب خورده که روزگاری در صف انقلابیون قرار داشتند نقشه فروپاشی از درون و کودتای سخت و نرم در هر شکل و شمایلیرا در سر می پرورانند، یک روز حوادثی مانند فوت غم انگیز هموطنی کرد زبان بهانه ای می شود تا رمز آشوبی که هر چند وقت یکبار کشور را دچار هزینه میکند، اعلا شود و روزی دیگر با سناریویی دیگر!

 

مقام معظم رهبری در دهه اخیر بیش از گذشته در حوزه های فرهنگی از کلید واژه هایی نظیر تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و ... سخن به میان آوردند اما برخی مسئولین ناکارآمد با سطحی نگری و عمدتا فهم و درک نادرست از منویات رهبری زمینه ساز روشن ماندن آتش فتنه استکبار که میتوان از آن عنوان آتش زیر خاکستر یاد کرد، می شوند.

 

در دین مبین اسلام و آموزه های قرآنی و احادیث و روایات به یادگار مانده از ائمه معصومین(علیهم السلام) و بزرگان دین،‌ زندگانی ها و سرنوشت هایی را که سعی در زدن جایگاه امامت و جریان انقلاب داشته اند کم نداریم باید با بازخوانی سرنوشت امامان معصوم(ع) و همچنین بصیرت افزایی در میان امت موجبات خفه شدن آتش فتنه در نطفه شویم.

 

هر چند خوی دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی با نظام پایان نخواهد داشت اما می توان با برخی مدیریت‌های اساسی به اصطلاح  سوژه را از دست این جماعت گرفت یکی از پیش نیازهای مدیریت جامعه ردر برحه های مختلف نظام مسئله جهاد تبیین که رهبری از آن به عنوان یک فریضه قطعی و فوری یاد می کنند است که می تواند موجبات تنویر افکار عمومی نسبت به جریان انقلاب را فراهم آورد تا انقلاب اسلامی همچنان کمر امپراطوری رسانه ای استکبار رابه خاک بمالد.

 

در این میان خبرگزاری شبستان در مازندران تلاش دارد با گفتگوهای تفصیلی با کارشناسان و وعاظ برجسته و معرفی شباهت های فتنه های آخرالزمانی با فتنه های دوران امامان معصوم(ع) به بصیرت افزایی بین اقشار مختلف جامعه که به دشمن شناسی منجر خواهد شد، کمک کند.

 

در ادامه به جهت همزمانی تهیه این گفتگو با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و همچنین سالروز آغاز امامت و زعامت امام زمان (عج) درخصوص شباهت دوران امام یازدهم(ع) با اغتشاشات اخیر کشور با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری به گفتگو نشسته ایم و متن کامل این گفتگو را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

 

*لطفا از پیامدهای شهادت امام حسن عسکری(ع) بفرمایید.

 شهادت غمبار امام یازدهم(ع) به دنبال خود ۲حادثه ی دیگر را در پی دارد که یکی از آنها طلوع رهبری و امام عصر(عج) و دیگری غروب یا همان غیبت حضرت مهدی(عج) است. در دوران خفقان حکومت بنی عباس
کمتر کسی طلوع خورشید دوازدهم (امام زمان(عج)) را مشاهده کردند،‌ این طلوع و غروب زندگی امام حسن عسکری(ع) را تحت شعاع قرار داد.

از آنجایی که همه مردم به ویژه مخالفان امام عسکری(ع) براساس روایات می دانستند کسی که مهدی موعود است و عدل را برقرار خواهد کرد فرزند بلاواسطه امام یازدهم(ع) است به آن حضرت و بیت ایشان فشار های امنیتی و جاسوسی بیشتری وارد می کردند. تا اگر بانویی در این بیت باردار شد فرزند را از بین ببرند تا جریان موعود محقق نشود.

 

*لطفا درخصوص امامت امام حسن عسکری(ع) نیز بفرمایید.

امام (ع) بیشتر عمر خود را در زندان به سر برده و همواره در محاصره دشمن بودند. آزار و اذیت‌ها نسبت به امام حسن عسکری(ع) بسیار بوده چرا که دشمنان می‌دانستند که فرزند او ریشه ظلم و ستم را برخواهد کند بنابراین دنبال این بودند که او و فرزندش را نابود کنند.

دوستان و مخلصان امام حسن عسکری(ع) نیز در یک فضای سخت اجتماعی بسر می بردند چرا که دستگاه حکومت نسبت به آن حضرت و اصحاب ایشان حساس بوده اند، و عده ای از اهل بیت امام حسن عسکری(ع) نظیر عموزادگان ایشان به واسطه هوای نفس و شیرینی مقام و تحریک دشمنان باجریان اصیل امامت امام زمان(عج) که جریان انقلابی است مخالفت می کردند.

 

*در میان صحبت هایتان فرمودید مخالفت با امام زمان(عج) مخالفت با یک جریان انقلابی است لطفا در این خصوص بیشتر توضیح دهید.

 اسحاق بن يعقوب نامه ای که اسحاق بن یعقوب به امام زمان(عج) نوشتند و توسط محمد بن عثمان عمرى دومین نائب خاص آن حضرت خدمت امام زمان(عج) ارسال کردند و نوشتند چرا نزدیکان شما با شما مخالفت دارند امام عصر(عج) فرمودند داستان اینها داستان پسر نوح(ع) و برادران یوسف(ع) است که از فریب خوردگان هستند.

آشفته بازاری در آن زمان نیز نسبت به امام حسن عسکری(ع) و امام زمان(عج) و نسبت به جریان اصیل انقلابی وجود داشت که بخشی از سرنخ این فتنه ها به نزدیکان امام (ع) برمی گشت همانند جریان امروز که فتنه ها برمی گردد به سرانی که روزی آنها از جریان انقلاب بوده اند از بیت حضرت امام خمینی(ره) بوده اند و امروز جریان فتنه را مدیریت می کنند.

 

*پیش تر اشاره داشتید مخالفان امام حسن عسکری(ع) از ترس ولادت فرزند ایشان(مهدی موعود(عج)) دست به محاصره حضرت زدند لطفا بفرمایید آیا کارشکنی های استکبار در جمهوری اسلامی بامحاصره بیت امام یازدهم شباهت هایی دارد.

در زمان امامت امام حسن عسکری(ع) که بیشتر در سامرا سپری شده دشمنان از ترس تولد امام زمان(عج) دست به محاصره خانواده امام حسن عسکری(ع) زدند، زمان ما نیز یک شباهتی به دوران امام حسن عسکری(ع) دارد، همانگونه که دشمنان از ترس تولد امام زمان(عج) آنها را تحریم کرده بودند امروز هم از ترس ظهور همان امام به انواع فتنه‌ها بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دست می‌زنند.

دشمنان انقلاب می‌دانند انقلاب اسلامی که به دست با کفایت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و اکنون با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری درحال استمرار و صدور است مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) همان فرزند امام حسن عسکری(ع) است که براساس روایات و احادیث دینی اجازه نمی‌دهد دشمنان اسلام در جهان ظلم و ستم کنند به همین دلیل با هر بهانه ای آشوب و بی نظمی در ایران اسلامی ایجاد می کنند.

دشمنان انقلاب می‌دانند انقلاب اسلامی مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) است که براساس روایات و احادیث دینی اجازه نمی‌دهد دشمنان اسلام در جهان ظلم و ستم کنند به همین دلیل با هر بهانه ای آشوب و بی نظمی در ایران اسلامی ایجاد می کنند.

 

واما حرف آخر...

یافتن راه اصیل سخت نیست اما مقداری فکر و بصیرت نیاز دارد سلامت قلبی و نفس می خواهد. براین باور معتقدم که انسان اگر خود را از هوای نفسانی فارغ کند می تواند راه حق را ببیند و جریان حق را پیدا کند و همراه فتنه گران نشود.

کد خبر 1220897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha