تربیت حافظان قرآن و اجرای محافل قرآنی مصداق تعظیم شعائر الهی است

حجت الاسلام شاهسونی گفت: بزرگترین شعائر الهی قرآن کریم، حافظان قرآن و اجرای محافل قرآنی است و مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای تعظیم و ترویج شعائر الهی است.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان» در شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: خدا را شاکریم که افتتاحیه مسابقات قرآنی «مدهامتان» در فارس و در مسجد «نصیرالملک» شیراز رقم خورده است و این مسابقات، نقطه عطفی در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: در قرآن کریم بر تعظیم و تکریم شعائر الهی تاکید شده است و تعظیم شعائر الهی نشانه ای از تقوای قلب هاست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه های تشکل های قرآنی کشور اضافه کرد: بزرگترین شعائر الهی قرآن کریم، حافظان قرآن و اجرای محافل قرآنی است و مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای تعظیم و ترویج شعائر الهی است.

وی با اشاره به لزوم تقویت مسابقات و برنامه های قرآنی برای نسل جدید جامعه عنوان کرد: امیدواریم این حرکت نوجوانان و جوانان را به سمت حفظ و به کار بردن آموزه های قرآن کریم سوق دهد.

حجت الاسلام شاهسونی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده اند که اگر می خواهید مردم به سمت دامنه ها رویش کنند باید قله ها را تشویق کنیم و قله های قرآنی ما برترین های قرآنی هستند که مقام های برتر به دست می آورند و تجلیل از مقام های برتر قرآنی در هدایت به سمت قله ها و ترویج برنامه های قرآنی نقش بسزایی دارد.

کد خبر 1220905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha