شهرستان کهگیلویه در زمینه علم و هنر سرآمد است

درخشان شهرستان کهگیلویه را شهرستانی فرهنگی دانست و گفت: شهرستان کهگیلویه در زمینه علم و هنر سرآمد بوده و هنرمندان بزرگی پرورش یافته این شهرستان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امروز (۱۲ مهر ماه) در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه توجه به فرهنگ را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: بدون تردید در معادلات امروز جهانی که بر مدار فرهنگ می چرخند، کشاورزی، صنعت، اقتصاد سیاست و ... در هیچ کشوری بدون پایه و اساس فرهنگی نمی تواند به رشد و ترقی واقعی دست پیدا کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ را دارای کارکردها و رویکردهای متعددی دانست و افزود: در این میان دو رویکرد و ویژگی فرهنگ از سایر رویکردها اثرگذارتر است.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه فرهنگ هویت هر جامعه ای است، ادامه داد: استقلال ملی، هویت مردمی، عزت و عظمت هر کشور وابسته به بعد فرهنگی آن بوده که در کشور ما بخشی از این رسالت فرهنگی برعهده فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

درخشان با اشاره به تولیدات فاخر و ارزشمند از طریق هنرمندان کشوری و استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: رشد، ترقی و پیشرفت یک جامعه بدون توجه به حوزه فرهنگ که پایه و اساس کشور بوده ممکن نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد لامی استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان کهگیلویه را شهرستانی فرهنگی خواند و افزود: شهرستان کهگیلویه در زمینه علم و هنر سرآمد بوده و هنرمندان بزرگی پرورش یافته این شهرستان در حال فعالیت هستند که این موضوع وظیفه و رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای خدمت به حوزه فرهنگ و هنر سنگین تر می کند.

 

وی سید ایرج کاظمی جو، مدیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه را یک هنرمند متخصص و مدیر اجرایی قوی دانست و اظهار کرد: این مدیر فرهنگی با توجه به ارتباط قوی که با جامعه هنری شهرستان برقرار کرده بود، خدمات بسیاری علی رغم نبود اعتبارات، کاستی ها، کمبودها، تجهیزات و زیرساخت ها به جامعه هدف ارائه داد.

 

درخشان فعال ترین جریان فرهنگی و هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به شهرستان کهگیلویه دانست و گفت: بسیاری در عرصه های مختلف مشغول فعالیت هستند که این موضوع نتیجه درایت و تلاش های مدبرانه سید ایرج کاظمی جو بود.

 

گفتنی است در این آئین از زحمات سید ایرج کاظمی جو تجلیل و عبدالکریم عبودی به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه معرفی شد.

کد خبر 1220912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha