توزیع ۳۰ بسته تحصیلی از محل موقوفه ای ۳۰ ساله در بیرجند

حجت الاسلام خدایی گفت: از محل عواید موقوفه حاج پرویز رحیمی خراشادی که در سال ۶۹ ثبت شده است به مناسبت دهه وقف و اجرای نیت آن ۳۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند روستای خراشاد بیرجند توزیع شد.

حجت الاسلام دادخدا خدایی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دستور کار اوقاف قرار دارد توجه به دانش آموزان نیازمند است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند با اشاره به اینکه ۳۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند بیرجند توزیع شد، افزود: این بسته ها از محل اجرای نیت موقوفه حاج پرویز رحیمی خراشادی تهیه و در بین دانش آموزان دبستان دقیق روستای خراشاد به مناسبت دهه وقف توزیع شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: برای تهیه این بسته ها اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیون ریال از محل اجرای نیت این موقوفه هزینه شده است.

 

حجت الاسلام خدایی با توجه به اینکه دهه وقف بهانه ای است تا یادی از واقفین کنیم، ادامه داد: دهه وقف یک تذکری است برای خیرین و افرادی که می‌خواهند در راه رضای خدا مال و املاک خود را وقف کنند تا اقتضا و نیاز امروز جامعه جهت کمک و مساعدت برای تحصیل دانش آموزان بی بضاعت را در دستور کار داشته باشند و توصیه می شود که در این خصوص وقف کنند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه بیرجند در خصوص موقوفه مرحوم پرویزرحیمی خراشادی گفت: ایشان در سال 1369 وقفی را به نیت کمک به دانش آموزان مستعد بی بضاعت روستا نموده اند که رقبات آن در خیابان طالقانی بیرجند باکاربری تجاری به اجاره داده می شود.

 

 وی در پایان عنوان کرد: از محل عواید حاصله این موقوفه لوازم التحریری هر سال از سوی اداره اوقاف خریداری و در محل توزیع می شود.

 

 

کد خبر 1220932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha