گیلان غرق در ماتم/ کانون‌های مساجد عزادار شهادت امام حسن عسکری(ع) شد

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان غرق در عزا و ماتم شد و به برگزاری ویژه مراسم‌های عزاداری پرداختند.

خبرگزاری شبستان از گیلان- مائده فلاحتکارضیابری؛

جای‌جای شهرستان‌های غرب گیلان در رثای سفیر ۲۸ ساله انسانیت، نور امامت و نگین فیروزه سامرای سده سوم هجرت، یازدهمین امام شیعیان امام حسن عسکری(ع)، غرق در ماتم شد و مساجد از شامگاه گذشته تا به امروز میزبان خیل عزاداران عسکری هستند.

 

مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های فومن و صومعه‌سرا و ماسال میزبان مردان و زنانی هستند که در عزای یازدهمین پیشوای متقیان، امام حسن عسکری(ع) سیاه بر تن کرده‌اند تا امام عصر(عج) را در عزای پدر تنها نگذارند.

 

مردم نیز به مساجد و تکایا و بقاع متبرکه آمده‌اند تا در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) حضور به هم رسانند مراسم‌هایی که با سخنرانی، مداحی و مرثیه‌سرایی همراه است.

 

کانون‌های مساجد غرب گیلان از 33 کانون فرهنگی هنری مساجد فومن گرفته تا کانون‌های فرهنگی هنری صومعه‌سرا و ماسال میزبان عاشقان و دلدادگانی هستند که زمزمه لب هایشان السلام علیک یا ابا الامام المنتظر(عج) است امامی که امروز در سوگش همگان سیاه بر تن کرده‌اند و در مساجد و تکایا حضور دارند.

 

برگزاری محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان‌های غرب گیلان است.

 

 

حجت‌الاسلام«عبدالحسین فنایی» با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) به دست معتمد عباسي در هشتم ربيع الاول 260 هجري قمري در توطئه اي عليه امام يازدهم شيعيان جهان، مسموم و به شهادت رسيد.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن دوران امامت امام حسن عسکري (ع) را بسيار سخت و دشوار عنوان كرد و افزود: در آن دوران، جهالت، شبهات در دين اسلام و دامن زدن آن توسط دشمنان و نيز خفقان دوران حكومت عباسي مشكلاتي را براي حفظ ارزش هاي دين ايجاد كرده بود ولي امام در هر دوران و هر لحظه براي حفظ ارزش هاي اسلام كوشيدند.

 

وی گفت: ایمان به خدا و خدمتگزاری خالصانه به مردم 2 ویژگی و 2 صفت مهم مسلمانان است که امام حسن عسکری(ع) آنرا بالاترین ویژگی اعلام کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام فنایی یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بهترین زمینه ساز برای غیبت فرزند بزرگوار خود بود تصریح کرد: امام حسن عسکری(علیه السلام) در دوران ۲۸ ساله عمر مبارک خود همواره در راستای انجام عمل خیر حرکت کرده و زمینه‌های حضور یگانه منجی عالم بشریت را نیز فراهم کرد

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با بیان ایکه همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) ویژه مراسمی در مسجد جامع شاندرمن برگزار شد خاطرنشان کرد: ما سعی داریم با برگزاری ویژه برنامه های عزاداری ائمه(ع)، نوجوانان و جوانان مسجدی را با سبک زندگی و سیره این امامان بزرگوار بیشتر آشنا کنیم.

 

 

کد خبر 1220935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha