مردم آستارا در سوگ امام حسن عسکری(ع) عزاداری خیابانی کردند

مردم آستارا در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، با راه‌اندازی دسته عزاداری در خیابان امام خمینی(ره) این شهر به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، همزمان با سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، مردم و مسئولین آستارایی با راه‌اندازی دسته‌ عزاداری خیابانی از مقابل سپاه ناحیه تا مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهر به سوگواری پرداخته و در غم شهادت امام حسن عسکری(ع) اشک ماتم ریختند.

 

دیشب نیز در شب شهادت امام حسن عسکری(ع)، مراسمات عزاداری در مساجد و اماکن مذهبی آستارا برگزار و دوستداران و عاشقان اهل‌بیت(ع) در این شهرستان در سوگ یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سینه‌زنی پرداختند.

 

آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) نیز پذیرای خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  در روز شهادت امام حسن عسکری (ع) است.

 

در سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بیرق‌های عزا در بازار، میادین و معابر این شهر مرزی برافراشته شده و مردم داغدار، در سوگ شهادت امام حسن عسکری(ع) به عزاداری می‌پردازند.

 

*امام حسن عسکری(ع) در معرفی دین اسلام گام‌های ارزشمندی برداشت

حجت‌الاسلام «کریم سرباز» در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد صاحب‌الزمان(عج) بندر آستارا با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهارکرد: یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در معرفی و اشاعه دین اسلام گام‌های ارزشمندی برداشت.

 

مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی بندر آستارا با بیان‌اینکه دعوت به وحدت از خصوصيات امام حسن عسكری (ع) بود، افزود: آن امام همام پيروانش را به خودداری از تحريک فرقه‌‎های مختلف و هدايت به مكتب اهل‌بيت (ع) توصيه می‌کرد.

 

به گزارش شبستان، امام حسن عسکری(ع) در هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ قمری به شهادت رسیدند و مرقد آن حضرت در شهر سامرا عراق است.

کد خبر 1220981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha