سند۲۰۳۰ در آموزش و پرورش اجرا نمی شود

نوری گفت: سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش به هیچ وجه اجرا نمی شود و ما سند تحول بالادستی خوبی داریم که مورد توجه ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «یوسف نوری» در نشست با جمعی از فرهنگیان استان که امروز (چهارشنبه ۱۳ مهر) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پروش استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش از پایه های مهم حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی بوده و از جایگاه مهمی برخوردار است.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نگاه ما به نظام تعلیم و تربیت نگاهی مترقی و از بعد انسان شناسی است و با توجه به دستورات دینی ما دانش آموز را یک پژوهشگر می دانیم.

 

وی در ادامه به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و افزود: سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش به هیچ وجه اجرا نمی شود و ما سند تحول بالادستی خوبی داریم که مورد توجه ماست و مهمترین هدف هم در این سند ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و ایجاد تعالی در حوزه تعلیم و تربیت است.

 

نوری تصریح کرد: خوشبختانه در کشور زمینه تعلیم و تربیت فناورانه وجود دارد و ان شاالله بتوانیم با حرکت در این مسیر فعالیت های توسعه ای خوبی را در کشور داشته باشیم.

 

وی ضرورت توجه به دانش آموزان اظهار کرد: باید دانش آموزان را دریابیم و نباید در مدرسه زیاد امر و نهی حاکم باشد و اولیا باید معلمان را در تعلیم و تربیت یاری کنند.

 

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای یک هزار و ۶۷۰ واحد آموزشی با ۲۳۵ هزار دانش آموز و ۱۶ هزار و ۱۴۰ معلم است.

 

«نقی سیاهکلی مرادی»  خاطر نشان کرد: ما در آموزش و پرورش در کنار فرایند تعلیم و تربیت به دنبال خدمت به مردم هستیم و به سلامت اخلاقی هم توجه ویژه ای داریم و از همین رو تمام تلاش خود را داریم که در این مسیر حرکت کنیم.

 

وی یادآور شد: در کنار مباحث آموزشی و درسی آنچه مورد توجه ماست آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان است که این مهم از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

کد خبر 1220991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha