لزوم تسریع در روند صدور اسناد اراضی کشاورزی کردستان

اسکندری بر ایجاد سامانه‌ای برای استعلام کاربری اراضی کشاورزی ضروری دانست و بر تسریع در صدور سند اراضی کشاورزی کردستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «پیمان اسکندری» صبح چهارشنبه (۱۳ مهرماه) در جلسه‌ای  که با هدف ارائه گزارش عملکرد کمیسیون‌های رفع تداخلات استان و ارائه گزارش صدور اسناد کشاورزی در محل سالن جلسات ستاد سازمان همزمان با سراسر کشور به صورت وبینار  برگزار شد، افزود: برای صدور سند بر اساس بخشنامه وظایف هر دستگاه مشخص شده و انتظار می‌رود کشاورزان هر چه سریعتر به اسناد اراضی خود دست یابند.
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های دولتی در صدور اسناد کشاورزی تاکید کرد و گفت: ایجاد سامانه‌ای برای استعلام کاربری اراضی کشاورزی ضروری است و اراضی بزرگ کشاورزی باید در اولویت صدور سند قرار گیرند.

 

 

وی اعلام داشت: سازمان ثبت اسناد و نظام مهندسی کشاورزی و مهندسین مشاور لازم است در اسرع وقت بر اساس تفاهم نامه موجود  هر چه سریعتر امورات مرتبط با صدور اسناد کشاورزان را انجام برسانند.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در راستای کاهش بوروکراسی‌های اداری، تمام فرایندهای صدور اسناد اراضی کشاورزی باید در سطوح شهرستانی انجام و از ارجاع به مرکز استان جلوگیری شود.

 

 

اسکندری از ارسال تعداد 1435 پرونده از سوی مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها  به ثبت اسناد استان خبر داد و  افزود: بر اساس تفاهم نامه موجود جهت تسریع در روند صدور اسناد به شرکت پردازش نقشه اجازه داده شده که  تمامی پرونده‌های در دست اقدام خود را که چیزی در حدود 6 هزار پرونده است را جهت بررسی صدور اسناد کشاورزی ارسال نمایند، خروجی اقدامات هر چه سریعتر نتیجه بخش شود و کشاورزان به اسناد اراضی خود دست یابند.

 

 

رییس سازمان جهاد کشاوری کردستان اضافه کرد: سنددار شدن اراضی کشاورزی نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی، عبور از کشاورزی معیشتی، رونق کشاورزی قراردادی و افزایش رفاه کشاورزان بهره‌برداران این بخش دارد.

کد خبر 1220993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha