مشوق های حمایتی برای صادرات صنایع دستی پیش بینی می شود

ایزدی با اشاره به اینکه اصفهان دومین شهر جهانی صنایع دستی است، گفت: مشوق های حمایتی برای صادرات صنایع دستی پیش بینی می شود.

«علیرضا ایزدی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به فرصت های فعال و قابل سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی استان اصفهان اظهارداشت: نصف جهان دومین شهر جهانی صنایع دستی بوده و در توسعه اقتصادی و فرهنگی این کلانشهر اثر دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: راه اندازی گمرک تخصصی صنایع دستی در اصفهان به تصویب شورای گفتگو بخش خصوصی و دولتی رسیده که یکی از مشوق ها و فرصت های صادراتی برای این عرصه به حساب می آید.

 

وی ادامه داد: مشوق های حمایتی برای صادرکنندگان صنایع دستی مثل تخفیف مالیاتی و بسترسازی برای صادرات  پیش بینی خواهد شد.

 

به گفته ایزدی، 196 رشته صنایع دستی در این استان فعال است که سهم دوسومی کل کشور و یک سومی جهان را به خود اختصاص داده و فرصتی برای توسعه اقتصادی محسوب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از این بستر برای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی باید استفاده شود و با وجود پتانسیل گردشگری اصفهان شاهد دستاوردهای زیادی برای رونق بازار صنایع دستی در داخل استان و بازارهای بین المللی خواهیم بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اذعان داشت: توسعه بازارهای بین المللی و صادرات صنایع دستی جز ماموریت های مهم این اداره کل با تعامل وزارت متبوع و مدیریت کلان استان است.

 

وی اضافه کرد: هنر صنایع دستی در شهرستان ها هم قابلیت خوبی دارد و ایجاد بازارچه های محلی و حمایت از هنرمندان آن مناطق و ارتباط با بازار استانی و جهانی هم صدر تصمیمات این حوزه قرار دارد.

کد خبر 1221033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha