زمین به خانواده های دارای سه فرزند اعطا می شود

زمین احداث خانه به مساحت ۲۰۰ متر مربع به خانواده های دارای سه فرزند به منظور مشوق فرزندآوری و جوانی جمعیت اعطا می شود.

«علیرضا قاری قرآن« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به طرح اعطای زمین به خانواده های دارای بیش از سه فرزند اظهارداشت: زمین به مساحت 200 متر مربع به خانواده های دارای سه فرزند به منظور مشوق فرزندآوری و جوانی جمعیت اعطا می شود  که این طرح در استان اصفهان در حال اجرا است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان افزود: فرزند سوم و یا بعدی آنان باید از آبانماه سال قبل تاکنون به دنیا آمده باشد تا مشمول این قانون قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه هزینه پرداختی برای اعطای این زمین به خانواده های دارای سه فرزند پیش بینی شده، تصریح کرد: این هزینه پس از دو سال باید پرداخت شود که هشت سال هم برای بازپرداخت آن پیش بینی شده تا سند مالکیت برای آنان صادر شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان اضافه کرد: تسهیلات ساخت مسکن برای این دسته از خانواده ها مثل طرح مسکن اقدام ملی وجود دارد و افراد واجد در سامانه مسکن اقدامی ملی مورد حمایتی ثبت نام کنند.

 

وی به پرداخت تسهیلات برای احداث خانه در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: برای شهرهای بزرگ چهار میلیارد ریال و برای شهرهای کوچک سه میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی پیش بینی شده که یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن بدون سود بانکی است.

 

قاری قرآن خاطرنشان کرد: برای افراد دارای زمین هم در نقاط مختلف شهرها تسهیلات بانکی پیش بینی شده که رقم آن نسبت به بافت فرسوده 500 میلیون ریال کمتر می باشد.

 

وی ادامه داد: با اختصاص زمین و پیش بینی های لازم اجرای طرح مسکن اقدام ملی در بخش هایی از استان شروع شده و مابقی مناطق هم پس از پیش بینی زمین انجام می شود.

کد خبر 1221041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha