نهم ربیع، نیکوترین فرصت برای تجدید عهد با امام زمان(عج) است

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب، نهم ربیع الاول را بهترین و نیکوترین فرصت برای تجدید عهد و پیمان با امام زمان(عج) عنوان کرد.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم ضمن تبریک فرارسیدن نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج) اظهار داشت: در چنین روز عزیزی که از آن به غدیر ثانی نیز یاد شده، شیعیان و محبان آقا امام زمان(عج) با حضرت عهد و پیمان می بندند که سرباز و یاور صادق ایشان باشند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی برای حمایت از جریان حق و مقابله با جریان باطل در عالم فروگذار نکنند.

 

 

این پژوهشگر حوزوی و کارشناس فرهنگی افزود: به تعبیر روایات ما، حضرت مهدی موعود(عج)، آن ذخیره الهی است که احیاگر معالمِ دین و نابود کننده ظلم و ستم و فساد و همچنین برقرار کننده ی حکومت عدل در سران جهان است.

 

                                          

 

وی همچنین گفت: ایشان به عنوان وارث راستین پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و منتقم خون سیدالشهدا(ع) کسی است که حقیقتاً بزرگ منادی توحید و عدالت به شمار می رود و طبعاً منتظران واقعی ایشان نیز کسانی هستند که چنین آرمان های بلندی دارند و برای تحقق آن ها همه جانبه می کوشند.

 

 

موسوی حسب بیان داشت: ما در دعای عهد می خوانیم: «اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَیْعَةً» و باید توجه داشت که در اینجا منظور از عقد و پیمان و بیعت، عهد و پیمانی است که انسان فراتر از ظواهر از عمق جان خود بدان پایبند است و لذا برای حمایت از امام زمانش از جان و مال و آبرو و حیثیتش دریغ نمی کند و گرنه مدعیان بسیارند اما آن ها که اهل بصیرت و صبر و ایمان و عمل صالح هستند در زمره ی یاران و حامیان حقیقی صاحب الزمان(عج) قرار می گیرند.
 

کد خبر 1221083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha