حفظ تمامیت ارضی کشور نتیجه ایستادگی تمامی اقوام ایران اسلامی است

حسینی با اشاره به ضرورت وحدت در بین اقوام مختلف در ایران گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور در هشت سال دفاع مقدس نتیجه ایستادگی تمامی اقوام در ایران اسلامی است.

«کاظم حسینی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: ایران در کنار اینکه جزو کشورهایی است که همسایه های زیادی دارد، جزو کشورهایی است که کثیرالقوم است و همه مردم این آب و خاک در حفظ هویت ملی، امنیت ملی و مقابله با بیگانگان نقش فعالی داشتند و با نثار خون خود حماسه ها آفریدند.

 

 

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از این اقوام، قوم بلوچ است که نقش بسزایی در مقابله با بیگانگان داشته و شهدای بسیاری هم تقدیم کرده اند و اقشار مختلف این قوم نقش پررنگی را در دفاع از خاک ایران اسلامی داشتند و هیچ گاه در این مسیر کوتاهی نکردند و در حفظ هویت ایرانی و اسلامی در برابر متجاوزان به دفاع برخواستند.

 

* اقوام کرد و بلوچ نقش بسزایی در دفاع از ایران اسلامی داشتند

وی اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی قوم بلوچ این قوم اصیل ایرانی، تابع ولایت و امر ولایت فقیه بوده و پشتوانه خوبی برای نظام و دفاع از وطن بوده و در این راه هم جایی کوتاهی نکرده اند و روحیه وطن پرستانه دارند.

 

حسینی اعلام کرد: حساب جریان جیش الظلم که در ماجراهای مختلف ۴۰۰ نفر از هموطنان مان را به شهادت رسانده و مجروح کرده اند را باید از قوم بلوچ جدا دید؛ قوم بلوچ از اقوام آریایی بوده  روحیه وطن پرستانه دارند و دشمن به دنبال اختلاف و تفرقه بین اقوام ایرانی است.

 

وی با اشاره به قوم کرد اظهار کرد: کردها بیشتر در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام ساکن هستند و مقام معظم رهبری در خصوص کردستان فرمودند سرزمین مجاهدت های خاموش یعنی اینها با تمام توان در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند.

 

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کردستان حدود ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و شهدای بسیاری را تقدیم ایران اسلامی کرده است و نباید نقش پیشمرگان کرد مسلمان را در جنگ با گروه های تجزیه طلب و در دفاع مقدس با رژیم بعثی از یاد ببریم که نقش اساسی ایفا کردند و این قوم هم مانند قوم بلوچ از اقوام اصیل ایرانی هستند و در حوزه تمدنی ایران تعریف می شوند.

 

* تقدیم شهدا سند محکم اقوام ایرانی در دفاع از کشور است

وی توضیح داد: در جنگ تحمیلی هم این قوم مورد هجوم هوایی و زمینی دشمن بعثی قرار گرفت و بیش از ۵ هزار شهید در کردستان تقدیم انقلاب شد که اینها سند و مدرک در بحث دفاع از کشور و هویت ملی ما ایرانی هاست.

 

حسینی تأکید کرد: در بحث پیشمرگان کرد، آنها مبارزه با گروهک های ضد انقلاب مانند کومله و تجزیه طلب داشتند و نقش پیشمرگان کرد مسلمان و دفاع مردم بومی استان کردستان از کشور نشان دهنده وطن پرستی این قوم است و متأسفانه دلاورمردی ها مردم کردستان و کردها در رسانه ها کمتر منعکس شده است.

 

وی افزود: مردم کرد با کمترین امکانات و با مظلومیت به دفاع از انقلاب، نظام و کشور جنگیدند و در مبارزه با ضد انقلاب نقش اصلی را ایفا کردند و در دوران دفاع مقدس نقش چشمگیری داشتند.

 

* دشمن به دنبال ایجاد تقرقه بین اقوام و مذاهب است

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه در تاریخ دفاع مقدس می خوانیم از افتخارات جمهوری اسلامی این است که حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد نتیجه حضور همه اقوام کرد و بلوچ، لر، ترکمن، فارس، عرب، گیلک، آذری ها و غیره بود و آن وحدت را باید امروز به منصه ظهور رسانیم.

 

وی اعلام کرد: دشمنان تلاش می کنند بین ما انشقاق و تفرقه ایجاد کنند و مقام معظم رهبری هم در فرمایشات اخیر خود داشتند که وقتی در زمان شاه تبعید شدند، در ایرانشهر با مردم بلوچ از نزدیک زندگی کرده و آنها مردم نجیبی هستند و همچنین کردها، باید حساب گروه های تجزیه طلب مانند جیش الظلم و گروه های تجزیه طلب کومله و دموکرات که از خارج تغذیه می شوند را با حساب اقوام کرد و بلوچ جدا ببینیم و توجه داشته باشیم دشمن می خواهد تفرقه ایجاد کند.

 

* غربی ها به بهانه های مختلف به دنبال تجزیه ایران هستند

حسینی با اشاره به اهمیت وحدت در بین اقوام مختلف تأکید کرد: ما مانند دانه های تبسیحی هستیم که اگر این نخ تسبیح پاره شود، زمینه برای واگرایی و تجزیه است و انچه امروز غربی ها به دنبال آن هستند تجزیه ایران است.  

 

وی بیان کرد: در واقع امروز بحث بدحجاب و بی حجابی مطرح نیست بلکه آنها کمر به نابودی ملت مستقل و پیشرفته ایران بسته اند و باید مراقب باشیم و آنها می خواهند ایران را به چند کشور تجزیه کنند و نمی خواهند این وحدت بین اقوام وجود داشته باشد.

 

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز باید وحدت شیعه و سنی را بیش از پیش داشته باشیم زیرا دشمن می خواهد بین شیعه و سنی و اقوام، اختلاف انداخته و ما را تضعیف کند بنابراین باید هوشیار بوده و یک نگاه راهبردی و کلان با نگاه منافع ملی نسبت به موضوعات داشته باشیم.

 

* دشمن با ماهیت ایران اسلامی مخالف است

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن با ایران قوی و مستقل مخالف است، اضافه کرد: منطقه خاورمیانه منطقه ای مهم است و قلب زمین بوده و ایران هم در این منطقه موقعیت منحصر به فردی دارد و آنها به راحتی نمی خواهند این منطقه را از دست دهند.

 

حسینی عنوان کرد: آنها ایران قوی را نمی خواهند و با ماهیت انقلاب اسلامی مخالف هستند و پیشرفت هایی که در سال های اخیر رخ داده و اقداماتی که به ویژه در دولت سیزدهم برای رفع مشکلات صورت گرفته اینها را دشمنان برنمی تابند از این رو می خواهند ما را در داخل مشغول کنند تا به اهداف خود برسند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید مراقبت کرده و بتوانیم از این گردنه عور کنیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها در این بحث ها از قبل برنامه ریزی کرده بودند و مهسا امینی بهانه بود.

 

* جهاد تبیین لازمه مقابله با جنگ شناختی دشمن است

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما امروز وحدت و همدلی را بیش از گذشته  نیاز داریم و سالها در کنار اقوام مختلف و مذاهب مختلف در ایران زندگی کرده ایم و حتی مسیحیان در ایران در امنیت کامل هستند بنابراین باید مراقبت کنیم.

 

وی اظهار کرد: امروز یکی از مولفه های قدرت، وحدت، همدلی و انسجام ملی است و باید این وحدت را هر روز تقویت کنیم و بدانیم دشمن از اختلافات و تضعیف وحدت خشنود می شود.

 

حسینی یادآور شد: ما در این مقطع باید بحث جهاد تبیین را مورد توجه قرار دهیم که فریضه فوری و قطعی است به ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان که مباحث انقلاب اسلامی را نمی دانند، باید برای آنها این دستاوردها را بازگو کنیم و همه باید بصیرت و روشنگری را در جامعه داشته باشیم زیرا امروز در جنگ شناختی هستیم و دشمن می خواهد روی ذهن ها اثرگذارد.

 

کد خبر 1221102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha