ابراز رضایت متسابقان از برگزاری مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات کشوری «مدهامتان» در شیراز

انتخاب شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) برای برگزاری مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات کشوری «مدهامتان» از جهت تاریخی و مذهبی بودن شیراز مورد تایید و رضایت متسابقان قرار یافت.

خبرگزاری شبستان - استان فارس:

مسابقات قرآنی «مدهامتان» که پانزدهمین دوره کشوری آن در شهر شیراز برگزار شده است فرصت رقابت حدود 150 برگزیده مرحله استانی رقابت های قرآنی را برای رده سنی نوجوان و جوان و آن هم در 2 بخش خواهران و برادران فراهم کرده است.

یکی از فرصت هایی که این مسابقات قرآنی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سومین حرم اهل بیت (ع) فراهم کرده است اینکه فرصت آشنایی برترین های قرآنی نوجوان و جوان را نیز فراهم کرده است تا در فضای معنوی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به رقابت در مسابقات قرآنی بپردازند.

محسن مولوی که از استان چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین مرحله کشوری «مدهامتان» راه یافته و در رشته قرائت تحقیق رقابت می پردازد و رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف چهار محال و بختیاری هم هست، با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره از مسابقات در شهر شیراز می گوید: برگزاری مرحله کشوری «مدهامتان» در شیراز به عنوان قطب مذهبی و گردشگری مذهبی اقدام خجسته ای است و برگزاری مراسم افتتاحیه هم در مسجد «نصیرالملک» استفاده از فضای زیبای مسجد به عنوان محفل اصلی انس با قرآن را تداعی می کند.

وی ادامه می دهد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در برگزاری کرسی های تلاوت در مساجد نقش موثری دارد.

مولوی اضافه می کند: مساجد پایگاه های مهمی برای جذب جوانان و نوجوانان به حوزه های قرآنی هستند و استقبال خوبی از «مدهامتان» شده است و معتقدم که محافل انس با قرآن در مساجد باید همواره تقویت شوند و مسئولان از آن حمایت جدی کنند.

 

 

مسابقات قرآنی فرصت انس با قرآن است

رضا شیخ هم که از اصفهان در رشته قرائت تحقیق به مرحله کشوری «مدهامتان» راه یافته است وسابقه شرکت در مسابقات کشوری دانشگاه فرهنگیان را دارد، بیان می کند: هدف از شرکت در مسابقات قرآنی صرفا کسب رتبه و مقام نیست بلکه این مسابقات فضایی ایجاد می کند تا نسل جوان با فرهنگ قرآنی بیشتر آشنا شوند.

وی که از طریق فضای مجازی با «مدهامتان» آشنا شده است، می افزاید: مساجد می توانند از قاریان برتر نوجوان و جوان برای جذب سایر جوانان و نوجوانان در فعالیت های قرآنی استفاده کنند.

شیخ تاکید می کند: مساجد بهترین پایگاه برای فعالیت قرآنی هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند و از برترین های قرآنی بومی در محافل قرآنی بومی استان ها و شهرها باید استفاده موثر شود.

مدهامتان و فرصت مشارکت بانوان قرآنی نوجوان و جوان

مسابقات قرآنی «مدهامتان» فرصت موثری برای شرکت خواهران در عرصه فعالیت قرآنی را فراهم آورده تا به مقام های استانی و کشوری دست یابند و در شمار نخبگان قرآنی قرار بگیرند:

کیانا کتال که مقام آور مرحله استانی «مدهامتان» از شهرستان قائم شهر

را دارد و برتای نخستین بار در این مسابقات شرکت دارد، می گوید: در رشته حفظ کل به رقابت می پردازد و برگزاری این دوره از مسابقات را در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) فرصت معنوی خوبی برای شرکت کنندگان است تا ضمن شرکت در مسابقات در شهر تاریخی و مذهبی شیراز هم از برنامه های جانبی و فرهنگی که برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است، بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و قرائت قرآن باید با تفسیر آن همراه باشد تاکید می کند: مسابقات قرآنی فرصت تعامل نسل جوان و نوجوان فعال حوزه قرانی و انس با قرآن را فراهم می کنند.

کتال که  پیش از این در مسابقات قرآنی دانش آموزی و بسیج شرکت کرده است و با مسابقات «مدهامتان» از طریق فضای مجازی آشنا شده است، با دعوت از نسل جوان به انس با قرآن می گوید: قرآن به زندگی برکت و رونق می دهد و زندگی را نورانی می کند و جوانان و نوجوانان نباید انس با قرآن را ترک کنند و در کنار حفظ قرآن باید به تفسیر آن هم توجه ویژه داشته باشیم‌.

فاطمه بازرگان هم که نفر برگزیده و نخست مسابقات استانی «مدهامتان» در زنجان است و به مرحله کشوری راه یافته می گوید: در رشته حفظ کل در مسابقات کشوری مدهامتان به رقابت پرداخته و در زنجان از طریق تبلیعات استانی با این مسابقات آشنا شده ام.

وی فرصت حضور در مسابقات کشوری «مدهامتان» را یک برکت برای نسل نوجوان و جوان می داند و می گوید: مهمتر از حفظ قرآن، توجه به تفسیر قرآن است زیرا تفسیر قرآن موجب می شود تا با دانستن معنای آیات عمل به مفاهیم و تعالیم قرآن عمل کنیم.

بازرگان تاکید می کند: نوجوانان و جوانان فعال عرصه قرآنی باید تشویق سایر همسالان خود و یاد دادن مفاهیم قرآنی و اموزه های قرآنی به همسالان خود را در جامعه ترویج دهند تا جامعه ما به سبک جامعه قرآنی هدایت شود.

یکی از اقدامات مطلوب در این مسابقات این بود که ترتیبی داده شد تا شرکت کنندگان از موزه دفاع مقدس فارس و جاذبه های تاریخی مانند آرامگاه حافظ و سعدی نیز بازدید کنند و با جاذبه های غنی مذهبی شیراز هم بیشتر آشنا شوند.

مریم شمالیان

 

کد خبر 1221127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha