دستورالعمل اجرایی سواد‌آموزی مدرسه محور در کردستان تشریح شد

از سوی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان، دستورالعمل اجرایی سوادآموزی مدرسه محور و شرح وظایف عوامل اجرایی مدارس در اجرای برنامه‌های سواد آموزی تشریح شد.

«رمضان یوسفی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با اشاره به اقدامات نهضت سوادآموزی از ابتدای شکل گیری تاکنون و تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، اظهار کرد: با تلاش فعالان این حوزه و همکاری آموزش و پرورش، فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و نرخ با‌سوادی جمعیت جامعه هدف استان در حال حاضر 96 درصد است.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان به تشریح دستورالعمل اجرایی سوادآموزی مدرسه محور و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مدارس در راستای شناسایی، جذب و آموزش بی‌سوادان پرداخت و ضمن بیان ضرورت اجرای طرح و اسناد بالادستی مرتبط با آن، وظایف ادارات کل، شهرستان‌ها و مناطق و مدارس و واحد‌های آموزشی را در اجرای این برنامه تشریح کرد.

 

وی افزود: در اجرای این برنامه مدارس معین برنامه‌های سواد‌آموزی بوده و کلیه عوامل اجرایی براساس شرح وظیفه ابلاغی باید همکاری لازم را داشته باشند.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم 12 هزار و 800 نفر حجم برای پوشش ابلاغ شده است، گفت: به تفکیک هر دوره سهم  شهرستان‌ها و مناطق اعلام شده است.

 

وی خواستارتشکیل جلسات شورای پشتیبانی استان و شهرستان به صورت مستقل به منظور بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌ها و شرکای برون سازمانی به خصوص دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات سامانه در اختیار در راستای شناسایی و جذب بی‌سوادان شد.

 

یوسفی با اشاره به اجرای قانون تعیین تکلیف و جذب و بکارگیری 770 نفر از آموزشیاران استان، کمبود نیروی آموزش دهنده را یکی از چالش‌های پیش‌رو عنوان کرد و گفت: جهت پوشش حجم ابلاغی، نیاز به حمایت، پشتیبانی و حمایت مسئولان و اعضای شورا است. 

کد خبر 1221134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha