حدیث «کسا» به همت کانون «سلاله پاکان» جهرم زمزمه شد

بهمن زادگان گفت: قرائت حدیث شریف «کسا» به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» شهرستان جهرم زمزمه شد.

محمدصادق بهمن زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: آیین قرائت حدیث شریف «کسا» به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» شهرستان جهرم برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» شهرستان جهرم افزود: این برنامه شب گذشته و همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا و با حضور نمازگزاران و بچه های مسجد در موکب «الحسین (ع)» در جوار حسینیه «آیت الله آیت اللهی» جهرم برگزار شد.

 

وی بیان کرد: قرائت این حدیث زیبا و نورانی توسط ذاکران اهل بیت (ع) انجام شد و شرکت کنندگان در این مجلس فرازهای این حدیث را زمزمه کردند.

 

بهمن زادگان اظهار کرد: حديث «كسا» مطالب و مفاهيم زيادی تبيين و معارف بلندی را ارائه می‌دهد؛‌ همچنین شناخت انسان به جايگاه، قدر و منزلت ائمه معصومين (ع)، كه موجب بار معنوی آن می ‌شود از جمله معنويات اين حديث است.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری همزمان با نهم ربیع الاول سالروز به امام رسیدن حضرت صاحب الامر (عج)، عنوان کرد: امسال نیز از سوی بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» آیین جشن سالروز به امامت رسید حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» جهرم ادامه داد: در این برنامه که شب گذشته و همزمان با شب بیعت با امام زمان (عج) در این کانون فرهنگی هنری برگزار شد، «مهدی فصاحت» کارشناس مسائل مذهبی در تبیین این مناسبت فرخنده به سخنرانی پرداخت.

 

وی با اشاره به پخش بخش کوتاهی از سخنان امام جمعه فقید جهرم به همین مناسبت در بین الصلاتین مغرب و عشا، اضافه کرد: همچنین مدیحه سرایی و مولودی خوانی «بهمن زادگان» ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به این مراسم جشن و سرور جلوه ای زیبا بخشید.

 

به گزارش شبستان، این کانون فرهنگی هنری همچنین در سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) میزبان عزاداران و سوگواران حضرتش بود.

 

در این مراسم حجت الاسلام «شنبدی» امام جماعت مسجد به سخنرانی پرداخت و ارادت مندان به ساحت مقدس این امام همام در رثای شهادتش به سوگ نشسته و عزاداری کردند.

کد خبر 1221141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha