ارایه خدمات بیمه اجتماعی به مددجویان کمیته امداد

خسروی با اشاره به اهمیت سلامت مددجویان گفت: ارایه خدمات بیمه اجتماعی به مددجوان یکی از برنامه های مهم این نهاد است.

ابراهیم خسروی با اشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) نطقه یک اراک، ضمن تقدیر از حضور و مشارکت گسترده خیرین و نیکوکاران در خدمت رسانی به مددجویان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ارایه خدمات بیمه ای به مددجویان از مهمترین فعالیت های این نهاد است چرا که سلامت این عزیزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

رئیس کمیته امداد منطقه یک شهرستان اراک، با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال ۲۳۴ مددجو تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک شهرستان اراک هستند، ادامه داد: این عزیزان از خدمت بیمه های اجتماعی بصورت کامل بهره مند شدند.

 

وی یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت را بهره مندی آنها از خدمات بیمه های اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: این مهم به این منظور است تا مددجویان بتوانند در آینده از مزایای حق بازنشستگی و تأمین آتیه آن استفاده کنند.

 

این مقام مسئول پرداخت حق بیمه اجتماعي مددجويان را به تفکیک طرح هاي اشتغال۱۰ نفر با مبلغ ۱۰۴ میلیون ریال، پرداخت حق بيمه اجتماعي مددجويان زن سرپرست خانوار ۲۲۴ نفر ۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال دانست و ادامه داد: این هزینه ها از منابع دولتی کمیته امداد صورت گرفته و تامین شده است.

 

رئیس کمیته امداد منطقه یک شهرستان اراک، خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز تعداد ۳۲نفر از مددجویانی که مبلغ بیمه اجتماعی آنها از طرف کمیته امداد اراک منطقه یک طی سالیان واریز می شده، بازنشست شده  و منبعد از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند.

 

خسروی گفت: هدف از اجرای طرح بیمه اجتماعی مددجویان، تلاش در خصوص توانمند سازی و ارتقاء سطح اعتماد به نفس آنها، امید به آینده ای بهتر و حفظ منزلت اجتماعی مددجویان است.

 

بهره مندی ۴۱ خانواده تحت حمایت از حمایتهای مسکن

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تامین مسکن مددجویان گفت: در ۵ ماهه نخست سالجاری به ۴۱ خانواده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اراک منطقه یک خدمات مسکن جهت تعمیرات مسکن شهری و روستایی به مبلغ ۵۴۷ میلیون تومان از منابع دولتی و کمکهای مردمی بصورت بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت ارائه شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه تامین مسکن مددجویان کمیته امداد در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، ادامه داد: پرداخت کمک های مردمی، صدقات  و زکات کمک شایانی به کمیته امداد جهت تهیه مسکن نیازمندان است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک اراک اضافه کرد : در کمیته امداد حضرت امام حتی یک ریال از وجوهات شرعی مردم صرف کار تشکیلاتی و هزینه‌های جاری سازمان نمی‌شود و صدقات و زکات همین منطقه فقط به نیازمندان تحت حمایت همین اداره اختصاص می یابد.

 

خسروی خاطرنشان کرد: نیکوکاران و خیرین میتوانند با شماره گیری با تلفن همراه#۰۸۶*۸۸۷۷* بصورت مستقیم وجوه خود را جهت کمک به  نیازهای محرومان واریز نمایند ویا با مراجعه به دفتر کمیته امداد منطقه یک اراک واقع در شهر اراک خیابان جهاد(هپکو) نرسیده به مسجد الزهراء(س) و یا مراکز نیکوکاری شهر و روستا نسبت به اهداء کمکهای خود به نفع محرومین اقدام نمایند.

کد خبر 1221157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha